Projekt domu Atrakcyjny 2

Promocja
Do ulubionychUsuń z ulubionych
Nowoczesny projekt domu Atrakcyjny 2
Nowoczesny projekt domu Atrakcyjny 2
Nowoczesny projekt domu Atrakcyjny 2
Nowoczesny projekt domu Atrakcyjny 2
Nowoczesny projekt domu Atrakcyjny 2
Nowoczesny projekt domu Atrakcyjny 2
Nowoczesny projekt domu Atrakcyjny 2

Powierzchnia użytkowa

120,90 m2

Powierzchnia garażu:

+23,30 m2

Powierzchnia kotłowni:

+7,60 m2

Koszt budowy

264 238 zł

Cena projektu

5 083 zł

5 980 zł
Do końca oferty zostało:
Dostępność:Od ręki
Ten projekt obejrzało: 2515 osób

Rzuty

Projekt domu Atrakcyjny 2 - Rzut parteru

Rzut parteru

Wersja
podstawowa
Wersja
lustrzana
Atrakcyjny 2 - Rzut parteruAtrakcyjny 2 - Rzut parteru

Powierzchnia użytkowa64,8 m2

1wiatrołap4,3 m2
2garderoba2,5 m2
3hol3,2 m2
4spiżarnia1,5 m2
5kuchnia8,9 m2
6salon + jadalnia31,6 m2
7pokój gościnny - gabinet10,0 m2
8łazienka2,8 m2
9pom. gospodarcze - kotłownia7,6 m2
10garaż23,3 m2
Drukuj kartę projektu Drukuj kartę projektu

Projekt domu Atrakcyjny 2 - Rzut poddasza

Rzut poddasza

Wersja
podstawowa
Wersja
lustrzana
Atrakcyjny 2 - Rzut poddaszaAtrakcyjny 2 - Rzut poddasza

Powierzchnia użytkowa56,1 m2

1komunikacja10,4 m2(10,4 m2)
2sypialnia12,9 m2(16,1 m2)
3garderoba2,8 m2(4,3 m2)
4pralnia - suszarnia2,5 m2(3,9 m2)
5łazienka4 m2(6,2 m2)
6pokój 110,4 m2(14,6 m2)
7pokój 213,2 m2(17,4 m2)

0,0 m2 - powierzchnia użytkowa
(0,0 m2) - powierzchnia podłogi

Drukuj kartę projektu Drukuj kartę projektu

Informacje szczegółowe

Pow. użytkowa ogółem

151,80 m2

Ilość pokoi

4

Garaż

1-stanowiskowy

Łazienki (z toaletami)

2

Powierzchnia zabudowy

142,60 m2

Min. szerokość działki

22,42 m

Min. długość działki

18,81 m

Wysokość w kalenicy

9,00 m

Kąt nachylenia dachu

45 °

Powierzchnia dachu

152,00 m2

Kubatura

746,00 m3

Warunki techniczne projektu na rok

2021
KONSTRUKCJA

zgodna z normami EUROKOD

FUNDAMENTY

tradycyjne
ławy i stopy żelbetowe.

ŚCIANY

bloczek silikatowy + wełna mineralna
na etapie adaptacji projektu istnieje możliwość zamiany bloczka silikatowego na inny materiał o podobnych parametrach wytrzymałosciowych, np. na pustak ceramiczny.

ELEWACJA

cegła klinkierowa ręcznie formowana, laminat HPL
laminat HPL wykorzystany jako materiał dekoracyjny można zamienić na etapie adaptacji projektu na inny, np. na deskę elewacyjną.

STROPY

żelbetowe wylewane
na etapie adaptacji projektu istnieje możliwość zmiany technologii stropu na gęstożebrowy lub prefabrykowany.

SCHODY

konstrukcji lekkiej
konstrukcja oraz materiały wykończeniowe schodów przewidziane do indywidualnej aranżacji. Możesz skorzystać z usług naszego Partnera. Formularz ofertowy dostępny w zakładce „kosztorys”.

DACH

dachówka ceramiczna lub cementowa
konstrukcja więźby przewidziana pod pokrycie ciężkie dla I strefy wiatrowej i II strefy śniegowej.

Ogrzewanie

Kocioł gazowy i instalacja solarna

Ogrzewanie alternatywne

Pompa ciepła (płatny dodatek)

Wentylacja

Grawitacyjna

EUco - Energia użytkowa

29,3 kWh/(m2rok)

EK - Energia końcowa

79,4 kWh/(m2rok)

EP - Energia pierwotna

67,4 kWh/(m2rok)
Zobacz dodatki podnoszące energooszczędność

Działka / Nasłonecznienie

Atrakcyjny 2 - Działka / NasłonecznienieAtrakcyjny 2 - Działka / Nasłonecznienie

Sprawdź warunki zabudowy lub wypis z MPZP

Poza minimalnymi wymiarami działki oraz odpowiednim nasłonecznieniem, istotne są również przypisane do każdej nieruchomości tzw. Warunki Zabudowy lub ograniczenia określone w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. Jeśli masz wątpliwości oferujemy BEZPŁATNĄ ANALIZĘ WARUNKÓW ZABUDOWY.

Kosztorys

Kosztorys możesz zamówić łącznie z projektem lub oddzielnie korzystając z formularza zamówienia projektu. Kosztorys zamówiony łącznie z projektem jest dostarczany na płycie CD. Zamawiany oddzielnie jest plikiem w wersji elektronicznej wysyłanym na adres e-mail podany w formularzu.

Szacunkowy koszt budowy domu. Poziom cen netto: IV kwartał 2021

Prace ziemne i fundamenty

32 194 zł

Konstrukcja, strop oraz dach

161 812 zł

Stolarka okienna i drzwiowa

70 232 zł
Stan surowy zamknięty(netto)
264 238 zł

Prace ziemne i fundamenty

50 247 zł

Konstrukcja, strop oraz dach

216 435 zł

Stolarka okienna i drzwiowa

73 145 zł
Stan surowy zamknięty(netto)
339 827 zł

Sprawdź pozostałe pozycje w kosztorysie:

Dodatki

W celu poprawienia energooszczędności budynku oferujemy dodatkowe opracowania instalacyjne. Dodatkowe opracowania możesz zamówić łącznie z projektem lub oddzielnie korzystając z formularza zamówienia projektu. Jeżeli któryś z dodatków ma podany dłuższy czas realizacji niż projekt domu to wysyłamy go w określonym terminie oddzielną, bezpłatną przesyłką.

450 zł
Dostępność:Od ręki
450 zł
Dostępność:Od ręki
450 zł
Dostępność:Od ręki

Centrum informacji

Centrum informacji

Co zawiera projekt:

  • 3 egzemplarze projektu architektoniczno-budowlanego
  • 2 egzemplarze pełnobranżowego projektu technicznego
  • analizę i charakterystykę energetyczną
  • bezpłatną zgodę na zmiany
  • kopię uprawnień architektów i branżystów

Tu znajdziesz pozostałe i niezbędne informacje dotyczące wyboru i zakupu projektu:

Przejdź do centrum informacji

Centrum informacji

Warianty

Projekt domu - Atrakcyjny 1A
Promocja
WT 2021

Atrakcyjny 1A

155,50 m2
4
3
1
Projekt domu - Atrakcyjny 3A
Promocja
WT 2021

Atrakcyjny 3A

134,30 m2
4
2
1
Projekt domu - Atrakcyjny 3
Promocja
WT 2021

Atrakcyjny 3

128,40 m2
4
2
1
Projekt domu - Atrakcyjny 1
Promocja
WT 2021

Atrakcyjny 1

162,00 m2
4
2
2

Podobne

Projekt domu - Ekonomiczny 1
Promocja
WT 2021
2
1
Projekt domu - Prosty 1
Promocja
WT 2021

Prosty 1

140,40 m2
4
2
1
Projekt domu - Praktyczny 1
Promocja
WT 2021

Praktyczny 1

126,30 m2
4
3
1
Projekt domu - Wygodny 1
Promocja
WT 2021

Wygodny 1

131,70 m2
4
2
1

Opis projektu

Nowoczesny projekt małego domu z elewacją klinkierową i dachem bezokapowym. Druga wersja tej interesującej rodziny projektowej charakteryzuje się mniejszą powierzchnią użytkową i wymiarami zewnętrznymi, ale podobnym wyglądem podkreślonym ponadczasową i trwałą elewacją klinkierową. Nowoczesna forma budynku uległa drobnym modyfikacjom, m.in. otrzymała dwa podcienie: wejściowy i ogrodowy przy gabinecie. Wariant „2” pomimo mniejszych gabarytów zyskał w układzie wnętrza garderobę przy wejściu oraz spiżarnię przy kuchni.

Zalety projektu:

  • połaczenie współczesnego designu z tradycyjną formą domu
  • bogaty program funkcjonalny na niewielkiej powierzchni użytkowej
  • na parterze: garderoba przy wiatrołapie / kuchnia zlokalizowana od frontu połączona ze spiżarnią / oddzielny gabinet / duża kotłownia
  • na poddaszu: duża garderoba przy sypialni rodziców / możliwość wydzielenia strefy masterbedroom z prywatną łazienką / oddzielna pralnia z suszarnią / taras przy sypialni rodziców na dachu garażu
  • nowoczesna, połączona funkcjonalnie strefa dzienna doświetlone dużymi oknami i otwarta na poddasze klatką schodową
  • kompaktowa bryła o niewielkich rozmiarach wykończona piekną, ręcznie formowaną cegłą klinkierową

Autorzy

arch. Krzysztof Borowski, arch. Piotr Rynkiewicz

Komentarze

  • J

    Justyna

    Dodano : 20/1/2017

    Dzień dobry, bardzo podoba mi się ten projekt, natomiast mam pytanie czy można poszerzyć garaż tak by był 2 stanowiskowy? Pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 20/1/2017

      Oczywiście, taką zmianę wykona lokalny architekt w ramach adaptacji projektu do warunków miejscowych.

  • M

    Magdalena

    Dodano : 05/1/2017

    Chcemy rozpocząć budowę atrakcyjnego 2 na śląsku. Na razie myślmy co zmienić, szukamy opinii, zbieramy informacji o cenach itp. Zmiany to na pewno to: 1. Kuchnia z oknem z Atrakcyjnego 2. Jakie są koszty takiego okna narożnego? 2. Powiększyć trochę łazienkę na dole z kotłowni 3. Mniejsze okno do kotłowni 4. Powiększenie pokoju na dole aby wyrównać ściany z salonem (obawiamy się, że wsunięty pokój będzie mało słoneczny). 5. Wypuścić salon poza dach jak w atrakcyjnym 1 6. Poddasze – zmiana tylko pralni na większą łazienkę. Jak ktoś chce pomóc proszę o maila: meqi@op.pl 

  • M

    Marta

    Dodano : 11/11/2016

    Dzień dobry, chcielibyśmy się dowiedzieć czy jest możliwość przerobienia projektu na dom bliźniaczy?

    • Administrator

      Dodano : 11/11/2016

      Najprościej jest zestawić wersję podstawową i lustrzaną garażami, i w takiej sytuacji nie ma żadnych istotnych zmian w projekcie. Można również zestawić budynki ścianą szczytową, ale taka modyfikacja wymaga już "interwencji" projektanta adaptującego.

  • m

    magdalena

    Dodano : 21/8/2016

    Witam. Szerokość naszej działki wynosi 22 m, czy istnieje możliwość dostosowania budynku do tej szerokości? Dziękuję

    • Administrator

      Dodano : 21/8/2016

      Można, sugerujemy zwężenie garażu o 40 cm, w tej chwili jego szerokość wynosi 365 cm, po zwężeniu zostanie 325 cm, czyli nadal będzie funkcjonalny.

  • G

    Grzesiek

    Dodano : 13/6/2016

    Witam. Czy ktoś buduje Atrakcyjny 2?

  • M

    Magdalena

    Dodano : 05/6/2016

    Witam, Bardzo podoba nam się projekt atrakcyjny 2, ale chcielibyśmy wprowadzić pewnie zmiany. Elewacje chcielibyśmy zrobić taką jaka jest w projekcie atrakcyjny 3A, jest ona tańsza i bardziej przypadła nam do gustu.Chcielibyśmy również zastosować okap który występuje w projekcie atrakcyjny 3A oraz zrezygnować z grażu. Projekt atrakcyjny 2 jest trochę mniejszy niż atrakcyjny 3A, czy bryła domu z takimi zmianami róznież będzie odbrze wyglądać? W środku chcielibyśmy zmiejszyć okno na taras i zlikwidować słupki w salonie. Zlikowidować spiżarnię oraz zmniejszyć garderobę, aby była możliwość zastosowania kuchni z projektu Prosty 1A wraz z wyspą. Schody takie jak wprojekcie 1A, dla uzyskania większego korytarza na piętrze. Na piętrze sypialnię która jest po stronie prawej zrobić zamkniętą z łazienką i garderobą. ( łazienkę zrobić kosztem pralni) co Państwo sądzicie o takich zmianach? pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 05/6/2016

      Wszystkie powyższe zmiany odnoszące się przede wszystkim do korekt układu funkcjonalnego wnętrza są oczywiście możliwe do wprowadzenia. Jeśli chodzi o wygląd budynku po likwidacji garażu, wprowadzeniu okapów i zmianie elewacji to również nie mamy zastrzeżeń:) Budynek jest prosty i proporcjonalny, dlatego tego typu modyfikacje nie wpłyną negatywnie.

  • M

    Marcin

    Dodano : 16/5/2016

    Witam, projekty z serii "Atrakcyjny" bardzo nam się podobają z żoną, ale niestety warunki zabudowy jakie mamy to kalenica max 7,6m n.p.t. czy jesteście Państwo w stanie cokolwiek zrobić z tym tematem?

    • Administrator

      Dodano : 16/5/2016

      Niestety różnica wysokości jest za duża, po zmianie kąta nachylenia dachu do uzyskania tej wartości budynek straci właściwe proporcje i nie będzie wyglądał dobrze. Przy wysokości 7,6 m muszą Państwo zakładać raczej wybór projektu parterowego, ewentualnie zastanowić się nad zmianą warunków zabudowy. Jeśli nie są to ustalenia miejscowego planu zagospodarowana przestrzennego zawsze można wystąpić o ponowne wydanie warunków uwzględniając w składanym wniosku wyższą wysokość.

  • M

    Michal

    Dodano : 16/2/2016

    witam jestem zainteresowany projektem atrakcyjny 2 ale mam kilka pytan . Pierwsze z nich to czy istnieje techniczna mozliwosc zastosowania drewnianego stropu ? zaznaczam ze planuje budowe uzywajac ytong energo 48 wiec cala konstrukcja domu bedzie lekka

    • Administrator

      Dodano : 16/2/2016

      Technologię budowy zawsze można zmienić, ale będzie to miało wpływ na konstrukcje domu. Zmiana stropu żelbetowego na drewniany jest istotna ponieważ strop żelbetowy spina i usztywnia budynek umożliwiając zastosowanie dachu jętkowego bez konieczności podpierania go płatwiami. Zmiana materiału ściennego z bloczka silikatowego na Ytong jest również istotna ponieważ beton komórkowy jest materiałem o słabej wytrzymałości na ściskanie - maks. 5 MPa (megapaskali), a bloczek silikatowy, lub zamiennie pustak ceramiczny, mają wytrzymałość w przedziale 10-15 MPa. Mniejszy parametr może powodować, że w miejscach zwiększonych obciążeń ściana będzie pękać, dlatego zmiana technologii stropów i materiału ściennego będzie wymagać ponownej analizy konstrukcji budynku.

  • M

    Maciej

    Dodano : 26/9/2015

    Witam.Na wiosnę ruszamy z budową ATRAKCYJNY 1.Zastanawiamy się czy ten dom nie będzie dla nas za duży....Bardzo chcielibyśmy zobaczyć ATRAKCYJNEGO 1 w rzeczywistości nawet w stanie surowym.maciej.buda@kowol.com.pl

  • K

    Kasia

    Dodano : 18/7/2015

    Witam, pzp wymaga od nas dachu w odcieni czerwieni, jak zapatrują sie Państwo na zmianę elewacji w taki sposób aby dostosować to do wymagań?

    • Administrator

      Dodano : 18/7/2015

      Nie widzimy problemu natury estetycznej ze zmianą koloru dachówki. Przy zachowaniu modelu dachówki płaskiej budynek na pewno nie straci nowoczesnego charakteru.

  • A

    Agnieszka

    Dodano : 02/5/2015

    dzień dobry, o ile maksymalnie mogę rozszerzyć bryłę domu (ściana frontowa i ściana z oknem tarasowym od ogrodu) aby nie stracić proporcji, sądzę że wydłużenie (przesunięcie ściany kuchni oraz salonu) nie powoduje większych problemów. dziękuję za odpowiedź. pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 02/5/2015

      Ścianę salonu i kuchni można przesunąć o 30 - 120 cm w osiach konstrukcyjnych, oczywiście taka zmiana wymaga zmian konstrukcyjnych na etapie adaptacji projektu do warunków miejscowych.

  • d

    dida

    Dodano : 12/11/2014

    Witam, jesteśmy na etapie wyboru projektu i zastanawiamy się nad atrakcyjnym. Wydaje się być idealny, jednak jest coś co nam nie do końca pasuje. Chodzi o okno dachowe nad klatką schodową, czy musi być w tym miejscu? tzn. czy nie dałoby się go usytuować na środku klatki- tak, żeby światło padało także na schody. Czy takie umiejscowienie (po lewej stronie) jest celowe, ma jakieś uzasadnienie? czy tak po prostu wyszło z układu krokwi? nie bardzo nam się podoba okno nad oknem, bo przecież pod nim znajduje się okno-witryna salonowa...

    • Administrator

      Dodano : 12/11/2014

      Takie usytuowanie okna wynika jedynie z tego, że łatwiej jest je umyć opierając drabinę o podłogę niż zabieg schodowy. Jeżeli chcą Państwo przesunąć je nad bieg schodowy to nic nie stoi na przeszkodzie ponieważ układ krokwi to umożliwia.

  • K

    Karolina

    Dodano : 14/8/2014

    Witam. Bardzo podoba mi się aranżacja kuchni w projekcie Atrakcyjny 1, czy w tym projekcie również można zastosować rozwiązanie z wyspą? Jeśli tak, to co wtedy zrobić z oknem narożnym w kuchni zostawić czy może zastąpić dużym poziomym oknem usytuowanym na środku ściany? Pozdrawiam:)

    • Administrator

      Dodano : 14/8/2014

      Aby kuchnia z wyspą była w pełni funkcjonalna należałoby zlikwidować garderobę i spiżarnię tak jak w Atrakcyjnym 1. Okno kuchenne powinno być również takie jak w pierwszej wersji.

  • J

    Jarek

    Dodano : 03/6/2014

    Witam, czy jest możliwa rezygnacja z pokoju na górze o wielkości 13,3m2 otwierając jednocześnie całą przestrzeń nad salonem i rezygnując z dwóch podpierających kolumn? Schody skręcając w prawo przechodziły by w antresole.

    • Administrator

      Dodano : 03/6/2014

      Taka zmiana jest możliwa.

  • W

    Wojciech

    Dodano : 12/5/2014

    Witam. Co sądzicie Państwo o rezygnacji z garażu i wykonaniu okapu. Projekt równie fajny jak 3a - jednak bardziej podoba mi się rozmieszczenie i kształt stolarki okiennej …pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 12/5/2014

      Likwidacja garażu jest prostą zmianą adaptacyjną. Wykonanie tradycyjnych, wysuniętych okapów, ze względu na zachowanie właściwych proporcji formy będzie wymagało zmiany kąta nachylenia połaci z 45 na 40 stopni, tak jak zostało to przeprowadzone w projekcie "Atrakcyjny 3A".

  • Z

    Zuzanna

    Dodano : 10/5/2014

    Witam, Czy jest mozliwosc zrobienia wyjsciam na taras z boku domu, zamiast z tylu? Takze chcialabym aby kominek byl z innej strony- na przyklad na scianie od spizarni oraz komin aby nie byl po prawej stronie, . glownie z powodu drzwi tarasowych, ktore maja sie na tej scianie pojawic :) Pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 10/5/2014

      Taka zmiana jest możliwa, kominek można przenieść w okolice spiżarni, a na ścianie szczytowej wykonać duży otwór okienny z wyjściem na taras.

  • K

    Kinga

    Dodano : 19/4/2014

    Witam, czy ktoś z Was buduje ATRAKCYJNY 2?

  • P

    Paweł

    Dodano : 13/3/2014

    Witam, czy jest możliwość dostosowania projektu Atrakcyjny 2 do działki o szerokości 18 m od drogi dojazdowej, 44 m długości z powiększeniem garażu na 2 stanowiska z wjazdem do garażu prostopadle do krótszej ściany budynku.

    • Administrator

      Dodano : 13/3/2014

      Tak, oczywiście. Jeśli wjazd na działkę jest usytuowany na jej krótszym boku to budynek od strony obecnej elewacji frontowej można przybliżyć do granicy na odległość 4 m. Wydłużenie garażu i przeniesienie wjazdu nie stanowi żadnego problemu.

  • M

    Michał

    Dodano : 08/10/2013

    Witam serdecznie, chciałem zapytać czy jest możliwość dostosowania projektu do działki o szerokości 21,10 m?

    • Administrator

      Dodano : 08/10/2013

      Tak, ale pod warunkiem likwidacji okien na ścianie szczytowej od strony kuchni oraz zwężeniu garażu o 30 cm.

  • M

    Maciek

    Dodano : 20/7/2013

    Witam,ja też chętnie zakupiłbym ten projekt w wersji ze zminioną elewacją i okapami

  • D

    DOMY Z WIZJA

    Dodano : 19/7/2013

    Wszystkich oczekujących na nową wersję informujemy, ze pojawi się pod koniec przyszłego tygodnia. Opóźnienie jest spowodowane pracą nad ujęciami wnętrza. Chcemy pokazać kompletny materiał wizualny. Cieszymy się, że nowy wariant wzbudza takie zainteresowanie:), mamy nadzieje, że projekt spełni oczekiwania.

  • T

    TOMEK

    Dodano : 18/7/2013

    Widzę, że grono czekających na jakąś informację jest większe :) Proszę o informacje dot. orientacyjnego terminu premiery nowego projetku na portalu. pozdrawiam, T.

  • W

    Weronika

    Dodano : 18/7/2013

    Witam, Kiedy mozemy spodziewac sie jakis nowych informacji? Dziekuje i pozdrawiam, W.

  • I

    Igor

    Dodano : 15/7/2013

    Dzień dobry! Czekam tylko na atrakcyjne 3 look! Czekając na koniec tygodnia, ale niestety nie zobaczyć jego występ na miejscu. Będę czekał na. Chcę podziękować wszystkim swoim pracownikom! Pozdrawiam, Igor (Rosja)

  • T

    TOMEK

    Dodano : 12/7/2013

    W komentarzu poniżej pisali Państwo, iż w tym tygodniu pojawi się wersja 3 atrakcyjnego? Czy można liczyć, że pojawi się jeszcze dziś a jeśli nie to w jakim terminie - nie ukrywam, że bardzo czekam na tą wersję - Atrakcyjny jest moim faworytem jeśli chodzi o zakup projektu ale bardzo chętnie zobaczę go w wersji z inną elewacją - dlatego to niecierpliwe czekanie na atrakcyjnego 3

    • Administrator

      Dodano : 12/7/2013

      Jeszcze pracujemy nad tą wersją dlatego jej prezentacja na stronie będzie trochę opóźniona. Pierwotnie planowaliśmy pokazanie tylko wizualizacji zewnętrznych, ale w trakcie prac uznaliśmy, że warto pokazać również jego wnętrze stąd "poślizg" w premierze. Wszystkich oczekujących możemy jedynie zapewnić że warto uzbroić się w cierpliwość. Nowy wariant został gruntownie zmodyfikowany stosowanie do sugestii osób zainteresowanych z naciskiem na obniżenie kosztów budowy i pomimo cięć w budżecie prezentuje się bardzo dobrze. Mamy nadzieję, że wersja "3"będzie doskonałą alternatywą dla osób, którym podoba się wersja "1", ale maja ograniczony budżet realizacyjny.

  • K

    Kasia

    Dodano : 03/7/2013

    Witam, Czy powstająca właśnie wersja ze zmienioną elewacją będzie miała także opcję z dachem z okapami (jak to jest np. w Prostym 1 i 1A)? Jeśli nie, jest szansa, że Państwo taką stworzą? - i wtedy ew. kiedy? Dziękuję i pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 03/7/2013

      Tego jeszcze nie wiemy, powstanie wersji okapowej uzależniamy od zainteresowania przyszłych inwestorów, jeśli więcej osób wyrazi chęć zakupu takiego wariantu to oczywiście go przygotujemy. Na chwilę obecną mogę potwierdzić, że Atrakcyjny 3 pojawi się na stronie w przyszłym tygodniu.

  • I

    Igor

    Dodano : 02/7/2013

    Hello! Kto kiedykolwiek rozpoczął budowę tego domu? Interesujące jest to, aby zobaczyć zdjęcia z realizacji projektu.

  • G

    Grzegorz

    Dodano : 03/6/2013

    Witam, czy mozna prosic o informacje na temat przyblizonego czasu dostepnosci projektu z inna elewacja? Mysle ze wielu z nas czeka na ta informacje... Dziekuje i pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 03/6/2013

      Być może uda nam się to zrobić do końca czerwca. Problem stanowi to, że do każdej wersji trzeba przygotować kolejne materiały prezentacyjne w tym wizualizacje zewnętrzne, które pochłaniają dużo czasu. Gdyby klienci byli skłonni podejmować decyzję o zakupie tylko na podstawie naszego zapewnienia, że taka wersja będzie dobrze wyglądała wszystko przebiegłoby znacznie szybciej.

  • J

    Jakub

    Dodano : 03/6/2013

    Dzień dobry, czy jest możliwe i co Państwo sądzą o zaadaptowaniu i wybudowaniu tego domu w technologii drewnianego szkieletu? Jaki fundament zalecają Państwo do tego domu?

    • Administrator

      Dodano : 03/6/2013

      Każdy z naszych projektów można zaadoptować do wersji szkieletowej, a im prostsza forma tym jest to łatwiejsze, dlatego w tym przypadku taka modyfikacja nie powinna stanowić problemu. Rodzaj fundamentu jest zależny od indywidualnych warunków gruntowych.

  • M

    Maciej

    Dodano : 10/5/2013

    Dzień dobry, kiedy można się spodziewać wersji domu z innym materiałem elewacyjnym?

    • Administrator

      Dodano : 10/5/2013

      Już niebawem, pracujemy nad tym równolegle z innymi projektami.

  • A

    Andrzej

    Dodano : 04/4/2013

    Jakie są koszta związane z takimi przeróbkami?

    • Administrator

      Dodano : 04/4/2013

      To już zależy od pracowni adaptującej projekt, my jedynie wydajemy zgodę na takie zmiany. Procedura adaptacji jest konieczna w przypadku wszystkich projektów gotowych dostępnych na naszym rynku i to właśnie podczas jej przeprowadzania przy pomocy lokalnych architektów dostosowuje się projekty do indywidualnych potrzeb inwestorów. Listę współpracujących z nami biur, wykonujących adaptację odnajdzie Pan w dziale Partnerzy.

  • A

    Andrzej

    Dodano : 03/4/2013

    Witam, Czy istnieje możliwość wprowadzenia małej zmiany. Mianowicie chodzi mi o wjazd do garażu od stronu węższej domu, garaż 2-stanowiskowy. Tym samym powiększy się taras nad garażem i czy to nie zaburzy estetyki zewnętrznej domu?

    • Administrator

      Dodano : 03/4/2013

      Nie zaburzy. Domyślamy się, że tego typu zmiana wynika z potrzeby innego - szczytowego usytuowania domu w kierunku do granicy frontowej działki. Jeśli tak, to sugerujemy dodatkową modyfikację polegającą na przesunięciu bryły garażu likwidując podcień przy gabinecie w celu lepszego wyeksponowania strefy wejściowej. Takie usytuowanie budynku na działce wymagałoby również zmiany otworów okiennych, a konkretnie zmniejszenia dużej witryny bocznej i wprowadzenia nowego okna na ścianie szczytowej domu tak, aby była możliwość wglądu na tyły działki.

  • A

    Aneta

    Dodano : 26/3/2013

    Witam, Czy w Państwa ocenie z estetycznego punktu widzenia dopuszczalne jest wykonanie elewacji innej niż klinkierowa? Dziękuję za odpowiedź :)

    • Administrator

      Dodano : 26/3/2013

      Z reguły jesteśmy sceptyczni do zmian , które naruszają przemyślaną koncepcje projektową, ale w przypadku tego domu w ostatnim czasie zrewidowaliśmy nasze stanowisko. Zaletą tego projektu jest bogaty program funkcjonalny rozplanowany na niewielkiej powierzchni użytkowej. Mała powierzchnia zazwyczaj przekłada się wprost na niższe koszty budowy, ale w przypadku tego domu klinkier dość znacznie je podraża. W związku z tym w uznajemy za zasadne zmianę materiału elewacyjnego np. na tynk w celu obniżenia kosztów. Ponieważ tego typu zapytania pojawiąją się co jakiś czas, zastanawiamy się nad wprowadzeniem niebawem takiej właśnie wersji, która dzieki zmianie materiału elewacyjnego będzie tańsza w budowie, a zatem bardziej dostępna dla osób, które dysponują mniejszymi środkami.

  • A

    Anna

    Dodano : 25/3/2013

    Dzień Dobry! Mam takie pytanie: jak bardzo podnosi koszt budowy fakt, że budynek byłby budowany w strefie V obciążenia śniegiem i wiatrem? (chodzi o Podhale) Z tego co czytałam w dokumentacji, wersja od państwa ma projekt dachu przystosowanego do standardowych warunków czyli, o ile dobrze pamiętam, 2 strefy? Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    • Administrator

      Dodano : 25/3/2013

      W przypadku budowy jakiegokolwiek budynku z naszej oferty na Podhalu, konieczna jest adaptacja projektu do warunków miejscowych. Obciążenie śniegiem w 5 strefie (Podhale) zależy od wysokości nad poziomem morza. Przy kącie dachu 45 st. (Atrakcyjny 2) do wysokości 570 m n.p.m. obciążenie śniegiem wynosi 120 kg/m2, powyżej tej wysokości rośnie. W przypadku wiatru jest podobnie, z tym że, do 300 m n.p.m. wartość tego obciążenia jest identyczna jak w I strefie, powyżej 300 m n.p.m. rośnie. Inna jest też strefa przemarzania gruntu niż przyjęta naszych projektach na Podhalu jest 120cm u nas 100cm.<br /> Adaptując projekt do warunków Podhalańskich trzeba liczyć się ze zmianą przekrojów elementów więźby dachowej, a w przypadku dachu o konstrukcji jętkowej (Atrakcyjny 2) nawet ze zmianą na konstrukcję płatwiową (dodatkowy koszt zależy od tego jak bardzo zmieni się więźba). Może się też zmienić ilość zbrojenia w elementach, na których opiera się (pośrednio czy bezpośrednio) konstrukcja dachu. Wszystkie ewentualne zmiany w konstrukcji nie podniosą w sposób znaczący kosztów całego budynku.

  • M

    Michal

    Dodano : 17/1/2013

    Witam, w dane metrazu dla tego projektu wdal sie blad w nowej wersji strony internetowej. Metraz jest teraz jak w Atrakcyjnym 1. Pozdrawiam,

    • Administrator

      Dodano : 17/1/2013

      dziękujemy za czujność :)

  • M

    Michal B.

    Dodano : 26/12/2012

    Witam, Porównując projekt Prosty 1 i Atrakcyjny 2 zauważyłem ogromną różnicę na stolarce okiennej i drzwiowej na niekorzyść tego drugiego (17,4k vs 42,2k PLN. Skąd aż taka znacząca różnica? Rozumiem, że kosztorysy były robione w innym okresie, ale liczba i rodzaj okien jest podobna w obu projektach (może poza dachowymi) więc...? Pozdrawiam,

    • Administrator

      Dodano : 26/12/2012

      Okres przygotowania kosztorysu jest bez większego znaczenia ponieważ wahania cenowe w poszczególnych kwartałach są minimalne. Różnica wynika z większego kosztu okien połaciowych oraz kosztu dużej witryny w salonie. O ile w projekcie Prosty można przyjąć, że cała stolarka mieści się w wymiarach typowych to w Atrakcyjnych witryna ogrodowa jest na pewno rozwiązaniem nietypowym, przekraczającym możliwości technologiczne mniejszych producentów stąd jej przygotowanie znacznie podwyższa ogólny koszt stolarki.

  • K

    Kasia

    Dodano : 12/12/2012

    Bardzo dziękuję za odpowiedż.Podczas dogłębnego analizowania tego projektu nasunęła mi się wizja ,a mianowicie, zmiana pokoju/gabinetu na kuchnię, a tym samym powiększenie salonu, czy istnieje taka możliwość?

    • Administrator

      Dodano : 12/12/2012

      Oczywiście można tak zrobić. Miejsce kuchni może zająć wtedy otwarty aneks gabinetowy. Takie rozwiązanie jest w pewien sposób korzystne dla domowników bo kuchnia sąsiaduje wtedy z ogrodem i tarasem dzięki czemu latem można wygodnie spożywać posiłki na powietrzu. Ponadto likwidując ścianę nośną przy schodach na rzecz podciągu przestrzeń dzienna domu znacznie się powiększy optycznie. Zaletą takiego rozwiązania jest również zmiana poziomego okna kuchennego na pionowe co na pewno lepiej wygląda na elewacji frontowej. Jedynym mankamentem jest strata spiżarni w bezpośredniej bliskości kuchni i można rozważyć jej likwidację na korzyść większej garderoby lub pozostawienie jej jako schowka gospodarczego. Resumując taka modyfikacja jest jest bardzo ciekawa i może wpłynąć korzystnie na wewnętrzną przestrzeń budynku.

  • K

    Kasia

    Dodano : 10/12/2012

    Mam jeszcze jedno pytanie,z czego wynikają tak wysokie koszty budowy w/g tego projektu?Dom jest dość mały,mniejszy od Prostego 1,2,3,a koszty dużo wyższe.

  • K

    Kasia

    Dodano : 10/12/2012

    Czy jest możliwe na etapie adaptacji projektu podniesienie ścianki kolankowej,ponieważ nie przepadam za dużymi skosami,a wydaje mi się ,że w tym domu jest bardzo niska.

    • Administrator

      Dodano : 10/12/2012

      W tym projekcie niska ścianka kolankowa spełnia jedynie funkcje konstrukcyjną do podparcia więźby dachowej na linii ścian zewnętrznych. Widoczna w pomieszczeniach ścianka kolankowa jest odsunięta od ścian zewnętrznych a przez to jest wyższa i ma ok.1 m wysokości. Proszę pamiętać , że przy założonym - 45 stopniowym nachyleniu połaci dachowych ich skos wewnątrz pomieszczeń nie jest uciążliwy. Oczywiście zewnętrzną, konstrukcyjną ściankę kolankową zawsze można podnieść , ale odradzam bo taki zabieg będzie miał wpływ na proporcję i wygląd budynku. Podczas projektowania zawsze staramy się wypracować idealny kompromis pomiędzy estetyką a funkcjonalnością i w przypadku tego projektu wydaje się nam, że cel został osiągnięty.

  • J

    Jacek

    Dodano : 06/11/2012

    Czy jest możliwa zamiana technologi budowy ze sciany trójwarstwowej na dwuwarstwową oraz czy parametry ilolacyjne domu pozwolają uzyskać dofinansowanie NFOSiGW.

    • Administrator

      Dodano : 06/11/2012

      Można bez większego problemu zmienić technologię ściany na dwuwarstwową, ale uprzedzamy, ze ten budynek wykończony tynkiem będzie wyglądał znacznie mniej atrakcyjnie od oryginału. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej cegła jest integralnym elementem koncepcji projektowej bez którego budynek straci swój charakter. Kwestii dofinansowania jest dosyć skomplikowana. Oto kilka faktów opisujących stan obecny tego zagadnienia: 1. Nie ma jeszcze opublikowanych ostatecznych wytycznych metodologii obliczeniowej oraz wszystkich warunków i kryteriów udzielania dofinansowania i ich porealizacyjnej weryfikacji, a zatem oferowanie już w tej chwili przez niektóre Pracownie "domów z dopłatą" jest dużym nadużyciem nie gwarantującym uzyskanie późniejszego dofinansowania. 2. Ze wstępnych informacji jakie uzyskaliśmy od firmy BuildDesk Polska która konsultuje program ze stroną rządową warunki do spełnienia będą bardzo rygorystyczne, a obliczenia bardzo złożone, m.in. wiadomo, że będzie konieczne szczegółowe opracowanie fizyki budowli każdego elementu budynku. 3. Tak rygorystyczne warunki narzucą konieczność bardzo precyzyjnego nadzoru nad realizacją i praktycznie uniemożliwią proste modyfikacje projektu podczas budowy bo każda zmiana będzie wymagała ponownych czasochłonnych obliczeń. 4.Nasza Pracownia jest w kontrakcie z firma BuilDesk Polska, jak tylko zostaną opublikowane dokładne wytyczne dotyczące dopłat przygotujemy informacje oraz ofertę z tych projektów, które będzie można racjonalnie dostosować do warunków tego programu, jednak rzetelne przygotowanie takiej oferty na pewno będzie wymagało czasu.

  • K

    Kamil

    Dodano : 17/10/2012

    Kiedy można spodziewać się wizualizacji wnętrz oraz rysunków szczegółowych?

  • J

    Joanna

    Dodano : 28/9/2012

    Witam , kiedy możemy spodziewać się kosztorysu Atrakcyjnego 2? Nie ukrywam , że bardzo zależy nam na czasie. Wahamy się pomiędzy wersją 1 i 2, a decyzję uzależniamy od różnicy w kosztach. Jeśli to będzie 50 tys , to zostajemy przy wersji 1, ale jeśli różnica wyniesie 100 tys i więcej, to pewnie zdecydujemy się na Atrakcyjnego 2. Proszę o odpowiedź. Joanna

    • Administrator

      Dodano : 28/9/2012

      Przygotowanie kosztorysu jest uzależnione od opracowania pełnej dokumentacji, tylko na podstawie kompletnego projektu można wykonać rzetelną wycenę. Ponieważ w tej chwili ciągle pracujemy nad jej ukończeniem kosztorys będzie dostępny pod koniec października.

  • A

    Ania

    Dodano : 21/9/2012

    dziękuję pięknie za szybką odpowiedź. Myślę że niebawem skontaktujemy się z Państwem w sprawie kupna projekty:) Pozdrawiam!

  • A

    Ania

    Dodano : 20/9/2012

    i jeszcze pytanie o rolety zewnętrzne jest możliwość zastosowania?

  • A

    Ania

    Dodano : 20/9/2012

    Witam, mam pytanie czy jest możliwość zadaszenia tarasu nad garażem? i jeszcze pytanie odnośnie okien w salonie - czy była by możliwość przeniesienia części okna z elewacji tylnej na boczną tak aby powstało narożne okno? Pozdrawiam :)

    • Administrator

      Dodano : 20/9/2012

      Wszystkie zmiany są możliwe, ale oczywiście wymagają adaptacji projektu. W ewentualnym oknie narożnym jedne skrzydło będzie miało zdecydowanie mniejszy wymiar ze względu na uwarunkowania konstrukcyjne, chyba ,że w narożniku pojawi się słup. Jako zadaszenia tarasu proponujemy nowoczesną markizę jako element najmniej inwazyjny w formę budynku. W Atrakcyjnym 2 jest możliwość zamocowania rolet antywłamaniowych.

  • W

    Wiesław

    Dodano : 04/9/2012

    Mała poprawka do moje jponiższej wypowiedzi .Oczywiście chodziło mi o projekt Atrakcyjny 2 . Projekt Prosty 2 również mi się podoba .

  • W

    Wiesław

    Dodano : 04/9/2012

    Witam Gratuluję projektu domu Prosty 2.Prosta forma ,wysmakowane detale , bardzo dobre walory użytkowe jak na tą wielkość domu .Idealny dom dla mojej 3 osobowej rodziny . Przypuszczam że koszty budowy i przede wszystkim eksploatacji będą stosunkowo niskie . Jedyna rzecz która mnie trochę niepokoi , to nasłonecznienie , a co za tym idzie temperatura latem w pokojach od strony południowo-zachodniej .Na poddaszu chyba niewiele można na to poradzić , przy tym typie okien , natomiast na parterze ,w salonie ,może warto pomyśleć o prostym , wypuszczonym nad taras daszku . W każdym razie dla mnie jest to projekt idealny i jak tylko uda mi się sprzedać mój obecny dom , biorę się do realizacji tego projektu.

  • R

    Rafał

    Dodano : 31/8/2012

    Kiedy będą wizualizacje i plany szczegółowe? No i dalej czekamy na kosztorysy atrakcyjnego1&2

  • A

    Asia

    Dodano : 30/8/2012

    witam, dyskusja rozgorzała, co jest lepsze, co gorsze... Jakie rozwiązaania będą bardziej praktyczne. Ale stare powiedzenie mówi że nie da się wszystkim dogodzić i coś w tym jest. Ja tez uważam, że nr2 jest "słabszy" ale jest to pewien kompromis, który albo się akceptuje albo nie. Co do wąskich działek i ograniczonego zaplecza finansowego....no cóż...Zanim kupi się działkę trzeba się zastanowić na jaki dom bedzie nas stać i jakie mamy wobec niego oczekiwania. Wielu moich znajomych najpierw kupiło działki (bo ładna , niedroga, nieduża, fajnie zlokalizowana)a potem zaczęły się "schody" tj.trudności w znalezieniu odpowiediego projektu na nietypową działkę itp. Też mam dom i też wiem że są rozwiązania mniej i bardziej praktyczne. Wiem też że lepiej zbudować mniejszy dom i go wykończyć niż zbudować duży ale wiecznie w trakcie budowy. Ciekawa jestem co inni internauci sądzą na temat atrakcyjnego2 :-)

  • D

    Danusia

    Dodano : 29/8/2012

    Witam, Oczywiście, co do przestrzeni w domu można mieć swoje zdanie, mi również podobają się duże domy i super jest pooglądać je na wizualizacjach:)) Niektórzy zapominają jednak o kwestiach finansowych - najzwyczajniej nie wszystkich stać na wielkie przestrzenie, duże działki itp. Oczywiście są i tacy którzy najzwyczajniej w świecie tych przestrzeni nie potrzebują...A jeżeli chodzi o nacisk ze strony internautów, to jest to najzwyczajniej efekt braku projektów oryginalnych dla osób poszukujących niewielkich domków. Sama przeglądam projekty już od kilku miesięcy i jestem zdziwiona jak mało jest projektów na moją działkę (szer. działki 20 m) Wersja Atrakcyjnego 2 oczywiście że jest "gorsza" od Atrakcyjnego 1, ale nie zapominajmy że dla dużej liczby osób wersja 1 jest po prostu poza zasięgiem. Za to pomniejszona spełnia wszystkie kryteria dobrego projektu - oryginalna elewacja, duża przestrzeń jak na mały domek, jest i spiżarka, garderoba czy pralnia. Domek naprawdę sprytnie "zmniejszony" a powiem jeszcze że i okna narożne jakoś bardziej do mniej przemawiają niż przeszklenia na całą ścianę:) Naprawdę fajny projekt.

  • J

    Jolka

    Dodano : 29/8/2012

    oczywiście że będę się w dalszym ciagu przyglądać Wszym propozycjom, bo uważam je za wartościowe. Jestem na etapie podejmowania decyzji o budowie nowego domu i preferuję bryły o przekroju prostokąta z dachem dwuspadowym, bezokapowym o nietuzinkowym wnętrzu wyposażonym w duże przeszklenia. Wasza pracownia ma takie propozycje dlatego czekam na kolejne. Atrakcyjnego 2 bedę "śledzić" nadal czekam na wizualizacje, wyrażając nadzieję że wnętrza z piętra też zostaną w nich uwzględnione. Apropos moich poszukiwań chciałam dopytać czy planują panowie nowe projekty zgodne z wymogami opisanymi powyżej. Osobiście interesują mnie domy o pow użytkowej 150-170 m2 z garażem dwustanowiskowym, pozdrawiam

  • M

    Maciej

    Dodano : 29/8/2012

    Oczekuję na Atrakcyjny 3 który podobnie jak Prosty 3 przeznaczony będzie na wąską działkę!!! Atrakcyjny 2 to doskonały kompromis pomiędzy rozsądnym metrażem i ergonomią!

  • J

    Jolka

    Dodano : 29/8/2012

    wyraziłam swoją opinię na temat tego projektu, który niestety w moim odczuciu nie jest juz tak dobry jak pierwowzór. Projektem Atrakcyjny 1 jestem zachwycona!Rozwiązania są ciekawe,odbiegają od nudnej architektonicznej sztampy kwadratowych domów z kopertowym dachem i klasycznym "blokowym" rozkładem pomieszczeń. Doceniam wysiłki panów i rozumiem że bronicie nowej wersji projektu ,bo to przecież wasze nowe "dziecko". Ja nie twierdzę że układ jest niefuncjonalny- to tylko mniejsza mniej doskonała wersja. Sama jestem użytkownikiem domu jednorodzinnego i z tej perspektywy potrafię odnieść się do różnych proponowanych przez pracownie architekt. rozwiązań. Widząc np.: sypialnie właścicieli domu o powierzchni 12,9 nie moge oprzeć sie wrażeniu, że poza łóżkiem tam po prostu nic więcej się nie zmieści i co do tego chyba się Panowie zgodzą? Dodatkowo łazienka przy sypialni będąca tylko do dyspozycji właścicieli domuu to dobre rozwiązanie, z którego często się rezygnuje w ramach oszczędności powierzchni. Osobiście jednak korzystam z takiej łazienki i wiem ze warto takie rozwiązanie zastosować. pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 29/8/2012

      Oczywiście zgadzamy się z Panią, że mniejsza powierzchnia to zawsze mniejszy komfort użytkowania i szanujemy Pani opinię. Zgadzamy się również w temacie tego, że wersja 1 jest lepsza. Bronimy jedynie naszej rzetelności projektowej, która dopuszcza pewne kompromisy powierzchniowe, ale zawsze jest to w granicach założeń ergonomii użytkowej. Nigdy nie schodzimy poniżej powierzchni, która oznaczałaby trudności w korzystaniu z takich pomieszczeń, tak jak nigdy nie zaprezentujemy domu, w którym sami nie bylibyśmy skłonni zamieszkać. Mamy nadzieję, że po przygotowaniu wizualizacji wnętrz przekona się Pani również do mniejszej wersji.

  • J

    Jolka

    Dodano : 29/8/2012

    witam, wersja nr2 z przykrością stwierdzam jest gorszą kopią pierwowzoru, brak temu projektowi subtelności, świeżości i orginalności który był udziałem nr1. Pomniejszony dom kosztem walorów użytkowych, moim zdaniem wygląd zewnętrzny budynku też ucierpiał na przeróbkach których celem było zdaje się "na siłę "zmiejszenie powierzchni mieszkalnej. Nadal brak 2-giej łazienki na piętrze (co było również mankamentem nr1)Pomieszczenie na parterze o pw 7,1m2 wygląda jakby powstało przez przypadek ni to pom gosp. ni pralnia (bo ta jest przecież na piętrze)ale za to z przejściem z garażu (po co???). Osobiście jestem rozczarowana. Wygląda na to że projektanci poddali się naciskom internautów twierdzących , że atrakcyjny 1 jest za duzy...Powstał projekt, który niestety nie jest juz tak atrakcyjny jak mogłaby wskazywać na to jego nazwa.

    • Administrator

      Dodano : 29/8/2012

      Nie zgadzamy się z tezą , że układ jest niefunkcjonalny. Każdy ma prawo do własnej opinii, ale wyrażając je proszę pamiętać, że jest to projekt typowy, który powinien być uniwersalny i umożliwiać dostosowanie do indywidualnych potrzeb odbiorców. Ten projekt spełnia te wymagania. Pomieszczenie na parterze, o którym Pani wspomina jest przede wszystkim kotłownią. Tego typu pomieszczenie musi spełniać wymogi różnego rodzaju kotłów, w tym na paliwo stałe dlatego taka wielkość jest optymalna. Drzwi z kotłowni do garażu są konieczne po pierwsze ze względu na przejście z garażu do budynku - sytuacja, w której do domu wchodzi się przez podwórko w nowo projektowanym domu jest niedopuszczalna. Po drugie w przypadku zastosowania pieca na paliwo stałe wygodniej jest wnosić brudny opał przez garaż niż wiatrołap. Poza tym garaż jest jedynie opcją bo można go na etapie adaptacji wykreślić. Pralnia na poddaszu jest jak najbardziej wskazana i z doświadczenia wiemy, że w domach o takiej powierzchni użytkowej mieszkańcy zazwyczaj nie potrzebują drugiej łazienki ponieważ dodatkowa jest na parterze. Oczywiście każdy ma indywidualne potrzeby i pewnie znajdą się inwestorzy, którzy zamiast pralni będą chcieli drugą łazienkę, a obecny układ poddasza jak najbardziej umożliwia taką adaptację. Co do zewnętrznego wyglądu budynku to nie uznajemy go za rażący kompromis, gdyby tak było taka wersja w ogóle by nie powstała. Oczywiście odbiega on wizualnie od wersji pierwszej, bo wynika to z nowego układu funkcjonalnego i konieczności zmniejszenia budżetu realizacyjnego, mimo to zachowuje charakter oryginału.

Dodaj opinię

© 2024 DOMY Z WIZJĄ Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja:Tworzenie stron internetowych - Jellinek