Projekt domu Rodzinny 2

Promocja
Do ulubionychUsuń z ulubionych
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2
Nowoczesny projekt domu Rodzinny 2

Powierzchnia użytkowa

130,50 m2

Powierzchnia garażu:

+38,10 m2

Powierzchnia kotłowni:

+6,60 m2

Koszt budowy

315 466 zł

Cena projektu

6 061 zł

7 130 zł
Do końca oferty zostało:
Dostępność:Od ręki
Ten projekt obejrzało: 4707 osób

Rzuty

Projekt domu Rodzinny 2 - Rzut parteru

Rzut parteru

Wersja
podstawowa
Wersja
lustrzana
Rodzinny 2 - Rzut parteruRodzinny 2 - Rzut parteru

Powierzchnia użytkowa130,6 m2

1wiatrołap6,6 m2
2kuchnia12,5 m2
3pokój dzienny + jadalnia36,4 m2
4pokój13,0 m2
5pokój13,1 m2
6sypialnia16,1 m2
7garderoba5,2 m2
8łazienka6,4 m2
9garderoba4,7 m2
10pralnia4,7 m2
11łazienka5,1 m2
12komunikacja6,8 m2
13pom. gospodarcze - kotłownia6,6 m2
14garaż38,1 m2
Drukuj kartę projektu Drukuj kartę projektu

Projekt domu Rodzinny 2 - Rzut poddasza

Rzut poddasza

Wersja
podstawowa
Wersja
lustrzana
Rodzinny 2 - Rzut poddaszaRodzinny 2 - Rzut poddasza

Powierzchnia użytkowa20,3 m2

1antresola20,3 m2
0,0 m2 - powierzchnia użytkowa
(0,0 m2) - powierzchnia podłogi
Drukuj kartę projektu Drukuj kartę projektu

Informacje szczegółowe

Pow. użytkowa ogółem

175,20 m2

Ilość pokoi

3

Garaż

2-stanowiskowy

Łazienki (z toaletami)

2

Powierzchnia zabudowy

225,60 m2

Min. szerokość działki

20,26 m

Min. długość działki

30,86 m

Wysokość w kalenicy

6,23 m

Kąt nachylenia dachu

25 °

Powierzchnia dachu

213,40 m2

Kubatura

829,80 m3

Warunki techniczne projektu na rok

2021
KONSTRUKCJA

zgodna z normami EUROKOD

FUNDAMENTY

tradycyjne
ławy i stopy żelbetowe.

ŚCIANY

bloczek silikatowy + styropian
na etapie adaptacji projektu istnieje możliwość zamiany bloczka silikatowego na inny materiał o podobnych parametrach wytrzymałosciowych, np. na pustak ceramiczny.

ELEWACJA

tynk, kamień łupany, deska elewacyjna
kamień łupany wykorzystany jako materiał dekoracyjny można zamienić na etapie adaptacji projektu na inny, np. na płytkę klinkierową.

STROPY

żelbetowe wylewane
na etapie adaptacji projektu istnieje możliwość zmiany technologii stropu na gęstożebrowy lub prefabrykowany.

SCHODY

konstrukcji lekkiej
konstrukcja oraz materiały wykończeniowe schodów przewidziane do indywidualnej aranżacji. Możesz skorzystać z usług naszego Partnera. Formularz ofertowy dostępny w zakładce „kosztorys”.

DACH

dachówka ceramiczna lub cementowa
konstrukcja więźby przewidziana pod pokrycie ciężkie dla I strefy wiatrowej i II strefy śniegowej.

Ogrzewanie

Kocioł gazowy i instalacja solarna

Ogrzewanie alternatywne

Pompa ciepła (płatny dodatek)

Wentylacja

Mechaniczna

EUco - Energia użytkowa

24,1 kWh/(m2rok)

EK - Energia końcowa

67,8 kWh/(m2rok)

EP - Energia pierwotna

67,9 kWh/(m2rok)
Zobacz dodatki podnoszące energooszczędność

Działka / Nasłonecznienie

Rodzinny 2 - Działka / NasłonecznienieRodzinny 2 - Działka / Nasłonecznienie

Sprawdź warunki zabudowy lub wypis z MPZP

Poza minimalnymi wymiarami działki oraz odpowiednim nasłonecznieniem, istotne są również przypisane do każdej nieruchomości tzw. Warunki Zabudowy lub ograniczenia określone w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. Jeśli masz wątpliwości oferujemy BEZPŁATNĄ ANALIZĘ WARUNKÓW ZABUDOWY.

Kosztorys

Kosztorys możesz zamówić łącznie z projektem lub oddzielnie korzystając z formularza zamówienia projektu. Kosztorys zamówiony łącznie z projektem jest dostarczany na płycie CD. Zamawiany oddzielnie jest plikiem w wersji elektronicznej wysyłanym na adres e-mail podany w formularzu.

Szacunkowy koszt budowy domu. Poziom cen netto: IV kwartał 2021

Prace ziemne i fundamenty

43 762 zł

Konstrukcja, strop oraz dach

199 016 zł

Stolarka okienna i drzwiowa

72 688 zł
Stan surowy zamknięty(netto)
315 466 zł

Prace ziemne i fundamenty

69 886 zł

Konstrukcja, strop oraz dach

273 179 zł

Stolarka okienna i drzwiowa

78 583 zł
Stan surowy zamknięty(netto)
421 648 zł

Sprawdź pozostałe pozycje w kosztorysie:

Dodatki

W celu poprawienia energooszczędności budynku oferujemy dodatkowe opracowania instalacyjne. Dodatkowe opracowania możesz zamówić łącznie z projektem lub oddzielnie korzystając z formularza zamówienia projektu. Jeżeli któryś z dodatków ma podany dłuższy czas realizacji niż projekt domu to wysyłamy go w określonym terminie oddzielną, bezpłatną przesyłką.

450 zł
Dostępność:Od ręki
450 zł
Dostępność:Od ręki
450 zł
Dostępność:Od ręki

Centrum informacji

Centrum informacji

Co zawiera projekt:

  • 3 egzemplarze projektu architektoniczno-budowlanego
  • 2 egzemplarze pełnobranżowego projektu technicznego
  • analizę i charakterystykę energetyczną
  • bezpłatną zgodę na zmiany
  • kopię uprawnień architektów i branżystów

Tu znajdziesz pozostałe i niezbędne informacje dotyczące wyboru i zakupu projektu:

Przejdź do centrum informacji

Centrum informacji

Warianty

Projekt domu - Rodzinny 4
Promocja
WT 2021

Rodzinny 4

188,60 m2
3
2
2
Projekt domu - Rodzinny 3
Promocja
WT 2021

Rodzinny 3

132,80 m2
4
2
2
Projekt domu - Rodzinny 2A
Promocja
WT 2021

Rodzinny 2A

132,60 m2
3
2
2
Projekt domu - Rodzinny 1
Promocja
WT 2021

Rodzinny 1

162,50 m2
4
3
2

Podobne

Projekt domu - Parterowy 1
Promocja
WT 2021

Parterowy 1

176,10 m2
4
3
2
Projekt domu - Parterowy 2
Promocja
WT 2021

Parterowy 2

125,40 m2
3
2

Opis projektu

Parterowa stodoła łącząca tradycję z nowoczesnością

„Rodzinny 2” to wyjątkowy projekt nowoczesnej parterowej stodoły z garażem dwustanowiskowym i antresolą. Charakter tego budynku określa synteza tradycji i nowoczesności. Forma, materiały wykończeniowe takie jak drewno i łupany kamień nawiązują do wiejskiej zabudowy zagrodowej, ale duże przeszklenia, blacha dachowa oraz aranżacja wnętrza odwołują się do współczesnej architektury mieszkalnej. Plan rozmieszczenia pomieszczeń jest bardzo czytelny dzięki linearnemu układowi, którego osią jest ciąg komunikacyjny od głównego wejścia na froncie budynku do sypialni głównej na jego tyłach.

Nowoczesna stodoła 130 m² z antresolą i garażem dwustanowiskowym

Niebanalny wygląd, kompaktowa forma, praktyczny układ funkcjonalny oraz nowoczesne wnętrze to niezaprzeczalne zalety projektu „Rodzinny 2”, które doceniło wielu inwestorów. Powierzchnia użytkowa tego domu ok. 130 m² jest optymalna pod względem kosztów budowy i utrzymania , a jednocześnie na tyle duża, żeby czuć się w nim komfortowo. Dodatkowe argumenty przemawiające za wyborem tego projektu to: nieduża szerokość predysponująca na wąskie działki, duży dwustanowiskowy garaż, wygodny zadaszony taras położony obok salonu, oddzielna strefa sypialni głównej rodziców z łazienką i garderobą oraz antresola z widokiem na salon.

Projekt domu parterowego z wysokim salonem i antresolą

To co od razu wyróżnia ten projekt z pośród wielu innych domów parterowych to nowoczesne doskonale doświetlone wnętrze z wysokim salonem i antresolą. Na antresolę pełniącą funkcję miejsca do pracy prowadzą systemowe metalowe schody kręte. Jest tam wystarczająco dużo przestrzeni do zaaranżowania domowej pracowni z miejscem do odpoczynku. Antresola może być również miejscem do spania dla gości. Strefa dzienna z wysokim salonem, jadalnią i kuchnią jest otwarta. To rozwiązanie jest nie tylko wygodne i ułatwia codzienne użytkowanie, ale również powiększa optycznie wnętrze dając wrażenie znacznie większej przestrzeni. Centralnie usytuowana nowoczesna koza kominkowa doskonale dogrzewa dwupoziomowe wnętrze.

Nowoczesna parterowa stodoła z dużym zadaszonym tarasem.

Na szczególną wzmiankę zasługuje obszerny i zadaszony taras. Połączony bezpośrednio z salonem dużym przesuwnym oknem typu HS jest doskonałym miejscem wiosennego i letniego wypoczynku. Wyobraź sobie, że razem z rodziną spożywasz tam śniadania lub spędzasz leniwe weekendowe popołudnia z książką. Wieczorem możesz zaprosić na taras przyjaciół lub sąsiadów i urządzić tam kolację lub okazjonalne przyjęcie. Zadaszenie tarasu nie tylko chroni przed deszczem, ale również osłania salon przed dużym nasłonecznieniem i przegrzaniem wnętrza latem.

Energooszczędna stodoła 130 m²

Projekt domu parterowego „Rodzinny 2” o powierzchni ok. 130 m² to idealne rozwiązanie dla inwestorów myślących racjonalnie pod kątem kosztów budowy i przyszłych rachunków. W dzisiejszych czasach każdy dodatkowy metr kwadratowy oznacza znaczne wydatki. Jeśli planujesz budowę domu o takiej powierzchni to ten projekt będzie idealnym wyborem. Możesz być pewien, że jego budowa oraz eksploatacja nie przekroczą założonego budżetu, tym bardziej, że oferujemy do niego szereg systemowych rozwiązań obniżających koszty zużycia energii. Dokumentacja zawiera bezpłatnie opracowanie kolektorów słonecznych oraz wentylacji mechanicznej z rekuperacją. Ponadto możesz zamówić energooszczędne dodatki: projekty ogrzewania podłogowego, gruntowej lub powietrznej pompy ciepła, kominka z płaszczem wodnym lub projekt płyty fundamentowej Izodom.

Zalety projektu:

  • niewielka szerokość budynku umożliwiająca budowę na wąskich działkach
  • projekt energooszczędny z rekuperacją i kolektorami słonecznymi w standardzie
  • wygodny program pomieszczeń na optymalnej powierzchni użytkowej ok. 130 m²: 
  • czytelny i prosty układ funkcjonalny z atrakcyjnym i nowoczesnym wnętrzem części dziennej
  • duży garaż dwustanowiskowy
  • kuchnia umieszczona od fronty domu umożlwiająca wgląd na strefę wejściową domu
  • wysoki dwupoziomowy salon powiększający optycznie wnętrze
  • antresola z widokiem na salon pełniąca funkcję pracowni lub miejsca do spania dla gości
  • 3 sypialnie z wyjściem na taras i ogród
  • oddzielne pomieszczenie pralni i suszarni
  • dodatkowa garderoba obok sypialni dzieci
  • zamknięta i wygodna strefa sypialni rodziców z garderobą i prywatną łazienką
  • duży zadaszony taras
  • projekt domu wielokrotnie zrealizowany. Jakość potwierdzona przez inwestorów.

Autorzy

arch. Krzysztof Borowski, arch. Piotr Rynkiewicz

Realizacje

Komentarze

  • A

    Asiaa

    Dodano : 24/7/2017

    Dzień dobry. Jesteśmy zainteresowani projektem domu rodzinnego 2, ale brakuje nam spiżarki.Czy jest możliwość jej wygospodarowania przy kuchni?

    • Administrator

      Dodano : 24/7/2017

      Bezpośrednio przy kuchni nie ma miejsca. Jeśli Państwo planują kocioł gazowy to można ulokować go w pralni natomiast pomieszczenie obecnej kotłowni przeznaczyć na przejściową spiżarnię. Jest to bardzo funkcjonalne rozwiązanie ponieważ produkty do przechowywania można wygodnie przenosić z samochodu, a odległość od kuchni jest niewielka. Jeśli wymagane jest oddzielne pomieszczenie kotłowni to można nieznacznie wysunąć garaż tworząc na jego końcu spiżarnię i wnękę np. na rowery lub narzędzia ogrodowe.

  • B

    Baier

    Dodano : 05/4/2017

    Witam, Własnie jesteśmy w trakcie realizacji okiennic przesuwnych i okładziny drewnianej dla powyższego projektu. Za około dwa tygodnie powinny powić się pierwsze zdjęcia na naszym profilu https://www.facebook.com/Baier-1204344389600023/?ref=aymt_homepage_panel, oraz na stronie internetowej www.baier.pl.

  • A

    Ania K

    Dodano : 07/2/2017

    Witam, właśnie dołączyłam do grona budujących Rodzinny 2 :) Tzn. na razie jesteśmy na etapie adaptacji projektu. Zarówno projektant jak i budowlaniec zasugerowali nam zmianę stropu w części sypialniano-łazienkowej z wylewanego na Terrivę. Czy ktoś z Was rozważał taką zmianę? Orientujecie się, które rozwiązanie jest lepsze, pod względem jakości i ceny? Pozdrawiam, Ania

  • J

    Jacek

    Dodano : 18/1/2017

    Witam, nosimy się z myślą o zakupie projektu, mamy problem z działką, która ma problematyczne warunki gruntowo-wodne (torfy i woda). Mamy pytanie o obciążenie domu w kg, ponieważ musimy wykonać odpowiednie obliczenia i następnie prace dotyczące wzmocnienia terenu. Bardzo proszę o tę informację. Pozdrawiam, J.

    • Administrator

      Dodano : 18/1/2017

      P. Jacku prosimy o ponowieni prośby na maila domy@domyzwizja.pl ,wyślemy zestawienie obciążeń.

  • a

    anna

    Dodano : 17/1/2017

    https://drive.google.com/drive/folders/0Bzilpjzg_XusVnZOYmpaTlA5aW8

  • G

    Gosia

    Dodano : 16/1/2017

    Dzień dobry, Rozważamy z mężem budowę tego domu, dlatego Pani Aniu będę wdzięczna za podesłanie kilku zdjęć z realizacji. Mój email. m.szymala1@gmail.com PS. Jeśli ktoś również buduje ten dom w okolicach opolskiego, dolnośląskiego będę wdzięczna za kontakt. Pozdrawiam serdecznie

  • Ł

    Łukasz

    Dodano : 16/1/2017

    Kochani, utworzyłem grupę na facebooku i wrzuciłem kilka fotek z naszej realizacji. Jeśli jest ktoś zainteresowany zapraszamy.:) https://www.facebook.com/groups/1922964067925787/

  • A

    Agnieszka

    Dodano : 15/1/2017

    Witam, zamierzamy budować dom z tego projektu ale w systemie szkieletowym.Zastanawiamy się czy istnieje możliwość montażu kominka takiego jak proponują Państwo w salonie ale z nadmuchem ciepłego powietrza na część sypialnianą,tzn bez budowy komina murowanego? Dziękuję za odpowiedź.

    • Administrator

      Dodano : 15/1/2017

      Tak, np. firma Poujoulat ma w swojej ofercie specjalny system dystrybucji gorącego powietrza o nazwie COMFORT+ . Jest to forma nakładki na przewód kominowy z turbiną i wymiennikiem ciepła. Element ten pobiera powietrze z pomieszczenia gdzie znajduje się kominek i po ogrzaniu w wymienniku ciepła tłoczy je systemowymi przewodami do innych pomieszczeń. Ze względu na to że moduł jest instalowany na poddaszu to w projekcie rodzinnym komin od kozy nie będzie biegł w linii prostej do połaci dachowej tylko powyżej stropu kolanem wejdzie w ścianę.

  • K

    Karolina

    Dodano : 12/1/2017

    Witam, Pani Anno od dawna zastanawiamy się nad tym projektem, czy przesłałaby Pani nam również jakieś zdjęcia z realizacji, będę bardzo wdzięczna: mój adres mailowy to karolinasawicka@hotmail.com

  • a

    anna

    Dodano : 06/1/2017

    Witam serdecznie. Projekt boski ale pytanie moje brzmi : czy antresola może być pociągnieta również nad salon? jeli tak to gdzie bea schody. Z góry dziękuję za odpowiedź

    • Administrator

      Dodano : 06/1/2017

      Można, jeśli schody miałyby pozostać kręcone to w tym samym miejscu, można również rozważyć poszerzenie salonu i umieszczenie schodów analogicznie jak w projektach Ekonomiczny 1B,2B.

  • B

    Barbara Wojcieszak

    Dodano : 04/1/2017

    Pani Anno jestem z podkarpacia i planuje budowę rodzinny 3 z pewnymi zmianami. Czy jest możliwość kontaktu z panią mój email to bwojcieszak11@gmail.com.

  • S

    Sylwia

    Dodano : 23/12/2016

    Mój mejl millla@vp.pl

  • S

    Sylwia

    Dodano : 22/12/2016

    Dzień dobry , pani Anno zamęczymmy pania , ale czy można prosić o zdjęcie domu na mejla? Ten projekt obejrzałam jako jeden z pierwszych i pomimo , iiż potem było ich mnóstwo ciągle do niego wracam .Może to będzie i mój dom :) dziękuję

  • M

    Monika

    Dodano : 09/12/2016

    Pani Anno ze Stalowej Woli, proszę o kontakt monika.forstner@gazeta.pl

  • A

    Anna

    Dodano : 04/12/2016

    Czy można w tym projekcie zrezygnowac z garażu a zrobic półpodpiwniczenie lub podpiwniczenie i tam umieścić garaże? Inaczej czy jest możliwość wogóle w tym projekcie zrobić podpiwniczenie ?

    • Administrator

      Dodano : 04/12/2016

      Możliwość wykonania podpiwniczenia nie jest zależna od architektury czy konstrukcji projektu, ale wyłącznie od warunków gruntowych na działce inwestycyjnej. Jeśli są korzystne, tzn. gleba jest przepuszczalna i nie występuje wysokie lustro wody gruntowej to można podpiwniczyć każdy budynek. Dlatego przed podjęciem decyzji o wykonaniu piwnicy należy wykonać badania gruntowe w planowanym miejscu posadowienia budynku. W Pani sytuacji istotna jest również chęć umieszczenia garażu w piwnicy, takie rozwiązanie jest bowiem ograniczone koniecznością wykonania zjazdu do garażu o prawidłowym nachyleniu, co wymaga znacznego odsunięcia budynku od granicy frontowej i dosyć długiej działki. Może Pani przesłać nam skan działki oraz WZ-kę lub wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a my sprawdzimy czy ten dom uda się zrealizować na Pani nieruchomości.

  • K

    Kasia

    Dodano : 28/11/2016

    Czy można w tym projekcie umieścić takie schody jak w EKONOMICZNYM 2B? Czy zmieściłyby się w salonie przy ścianie z tv i kominkiem?

    • Administrator

      Dodano : 28/11/2016

      Można, ale usytuowanie schodów zabierze nam ok. 90 cm z szerokości salonu dlatego trzeba rozważyć czy na etapie adaptacji nie poszerzyć tej części w przedziale 60-90 cm. Uprzedzam kolejne pytanie o możliwość wsunięcia tych schodów do pokoju graniczącego z salonem - można, ale wymaga to również adaptacji konstrukcji ponieważ strop antresoli jest niżej od stropu nad sypialniami.

  • A

    Anna

    Dodano : 24/11/2016

    Witam! Pani Anno jeśli jest możliwość też proszę o zdj z realizacji

  • a

    anna

    Dodano : 14/11/2016

    Witam wszystkich rodzinnych 2.Pytacie Państwo o koszty prosicie o zdjęcia.Oczywiście zdjecia posiadam z róznych etapów ,aleee prosze uwierzyć nie oddają tego jak ten dom wygląda.Jestem na etapie krycia do zimy robie SSO i zostawiam do wiosny,więc nie mam jeszcze pojęcia jaki to będzie koszt.Wszystko zależy od tego ile w Państwia regionie kosztuje postawienie takiego domu przez ekipe,z jakich materiałów budujecie,czy jest dachówka ceramiczna czy blacha............Zdecydowałam sie odezwać ponieważ sama nie miałam możliwości zobaczenia domku na ŻYWO,a naprawdę dużo to daje.Domek ROŚNIE na podkarpaciu Stalowa Wola.Wprowadziłam malutkie zmiany. Co wiem na pewno ,będąc na tym już-dopiero etapie nie wybrałabym innego projektu. pozdrawiam Anka

  • A

    Agnieszka

    Dodano : 12/11/2016

    Dzień dobry, Czy mogą Państwo podać model lamp nad stołem, bądź orientacyjną średnicę lampy? Z góry dziękuję za odpowiedź, Pozdrawiam, Agnieszka

    • Administrator

      Dodano : 12/11/2016

      To lampa firmy Muuto model Studio, występuje w różnych kolorach. Średnica 39 cm, wysokość 29 cm.

  • K

    Karola

    Dodano : 09/11/2016

    Pani Anno gdyby byłą taka możliwość ja również bardzo poproszę o zdjęcia zrealizowanego projektu. Pozdrawiam

  • K

    Katarzyna

    Dodano : 06/11/2016

    Witam Pani Anno proszę o kontakt, pozdrawiam

  • P

    Patryk

    Dodano : 05/11/2016

    Witam Pani Anno, jestesmy zainteresowani bardzo tym projektem, prosimy o kontakt mailowy. ;))) w Pani nadzieja ;)

  • a

    anna

    Dodano : 05/11/2016

    a.rybczynska@poczta.fm

  • P

    Patryk

    Dodano : 05/11/2016

    Proszę powiedzieć jak wygląda kosztorys, ponieważ znalazlem ten sam projekt na stronie tooba.pl http://www.tooba.pl/projekt-domu-Rodzinny-2-TDW-795 gdzie koszty sa następujące: stan surowy zamknięty 227 tys stan deweloperski 334 pod klucz 384 tys Za jaką kwotę da sie zbudować Państwa projekt metodą gospodarcza

    • Administrator

      Dodano : 05/11/2016

      P. Patryku większość firm handlująca projektami gotowymi zaniża kosztorysy żeby "złowić klienta", najczęściej są one obliczane za pomocą skryptu, a nie na podstawie rzetelnej metodologii i obliczeń wynikających m.in z zapotrzebowania na poszczególne materiały. W naszym kosztorysie, liczonym dokładnie, kwota brutto za realizację tego domu to ok. 520 tyś. zł, a proszę pamiętać, że niektóre elementy , takie jak np. kamień elewacyjny są liczone z uśrednionych cen katalogów KRN-owskich, które są zazwyczaj nieco niższe od kwot realnych, dlatego do tej ceny można jeszcze dla pewności dodać 5-10%. Nie wiemy czy da się ten dom wybudować systemem gospodarczym w podanej przez Pana cenie bo nie wiemy jakie prace będę wykonywane przez Pana samodzielnie, lub jakie materiały może Pan uzyskać w niższej cenie.

  • K

    Karolina

    Dodano : 05/11/2016

    Pani Anno, dom jest piękny, czy może Pani wysłać na mojego maila fotki? Z góry serdecznie dziękuję :-)

  • M

    Monika

    Dodano : 04/11/2016

    Pani Anno, można prosić o kontakt.

  • M

    Michał

    Dodano : 03/11/2016

    Witam. można prosić o fotki..

  • a

    anna

    Dodano : 26/10/2016

    witam mój już z stoi.

  • a

    aneta

    Dodano : 13/10/2016

    projekt zakupiony,na wiosne zaczynamy:)czy ktos juz buduje ,wybudowal ten domek na dolnym slasku??

  • Ł

    Łukasz

    Dodano : 12/10/2016

    Witam. Czy ma ktoś wybudowany lub w niedługim czasie buduje ten dom? Blisko województwa dolnośląskiego. Proszę o kontakt!

  • D

    Dorota

    Dodano : 09/10/2016

    Witam! Czy ten projekt jest możliwy do wybudowania na działce o wymiarach 25mx50m, biorąc pod uwagę, że dłuższa część domu musi być umieszczona na krótszej części działki?

    • Administrator

      Dodano : 09/10/2016

      Niestety to nie jest możliwe. Przy takiej głębokości działki budynek jest za długi o prawie 6 m,a to zdecydowanie za dużo, żeby próbować adaptować układ funkcjonalny domu.

  • E

    Ewa

    Dodano : 06/10/2016

    Gratuluję wizji i kreatywności! Nie mają Państwo konkurencji na polskim rynku! W niedługim czasie zakupię ten projekt ;) Pozdrawiam! EP

    • Administrator

      Dodano : 06/10/2016

      Dziękujemy za miłe słowa:) i zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

  • J

    Jolka

    Dodano : 24/9/2016

    witam, czy ktoś wybudował juz ten dom badz jest w trakcie relizacji? bardzo prosze o kontakt hawrylukjolanta@wp.pl

  • W

    Weronika

    Dodano : 31/8/2016

    Dzień Dobry Chciałam zapytać czy w projekcie można wprowadzić następujące zmiany: 1. Rozwiązanie ze schodami takie jak w projekcie Ekonomiczny B, kosztem jednego pokoju dziecięcego? 2. Zagospodarować poddasze jako użytkowe - jakie zmiany w projekcie z tym by się wiązały? Z góry dziękuję za odpowiedź

  • K

    Kasia

    Dodano : 30/8/2016

    Witam czy istnieje możliwość adaptacji wyjścia z antresoli i dachu nad garażem, aby stanowił on balkon/taras?

    • Administrator

      Dodano : 30/8/2016

      Teoretycznie wszystko można wykonać, ale tego rodzaju modyfikację odradzamy. Pomijając trudność prawidłowego skomunikowania antresoli z wyjściem lokalizowanie na tej bryle jakiejkolwiek lukarny wyjściowej będzie miało zdecydowanie negatywny wygląd.

  • K

    Konrad

    Dodano : 24/8/2016

    Przy podpiwniczeniu w jakim miejscu proponujecie umiejscowienie schodów?

    • Administrator

      Dodano : 24/8/2016

      To już zależy od tego jakie ma być przeznaczenie piwnicy. Jeśli dolna kondygnacja ma pełnić jedynie funkcję techniczną, to nie powinno się schodów umieszczać w miejscu eksponowanym i powinno się sytuować np. w części garażowej. Jeśli piwnica ma pełnić inną funkcję to można schody umieścić w części gospodarczej obok sypialni lub rozważyć możliwość lokalizacji w części dziennej, np. w salonie za kanapą zmniejszając częściowo garaż.

  • P

    Piotr

    Dodano : 15/8/2016

    Czy z ekonomicznego puntu widzenia opłaca się robić strop wylany nad częścią poddasza nieużytkowanego? Podoba mi się ten projekt ale koszt budowy jest znaczący. Zastanawiam się gdzie można zoptymalizować koszty.

    • Administrator

      Dodano : 15/8/2016

      Nie wiem, czy dobrze Pana zrozumieliśmy, ale jeśli planuje Pan zastąpić więźbę dachową elementami wylewanymi to taka zmiana raczej podniesie koszty niż zredukuje. W kwestii optymalizacji wydatków można wybrać tańszą dachówkę i np. płytkę klinkierową zamiast kamienia, to lepsze rozwiązanie niż panel kamienny.

  • P

    Piotr

    Dodano : 14/8/2016

    Witam, mam pytanie o kamienną elewację. Czy istnieje płytka, która imituje taki kamień czy może należałby zakupić kamień, docinać i dopasowywać go podczas wykładania nim elewacji. Czy podczas zakupu projektu mogą wskazać Państwo skąd pozyskać materiał na taką elewację? Pozdr. Piotr

    • Administrator

      Dodano : 14/8/2016

      Na elewacji jest zaproponowany gotowy produkt w postaci ciętego kamienia. Jest alternatywa w postaci paneli kamiennych klejonych na siatce, ale niestety mają one znacznie drobniejszą strukturę i w skali całego budynku nie wygląda to dobrze. Elewacja z kamienia ciętego składa się ze znacznie większych elementów przez co budynek prezentuje się lepiej.

  • A

    Angela

    Dodano : 28/7/2016

    Witam, Jestem pod ogromnym wrazeniem projektu. Czy planuja Panstwo projekt Rodzinnych ale z wjazdem i wejsciem od strony dluzszego boku tak jak w przypadku Parterowego ? Niestety jestesmy dosc ograniczeni przez wymiary i usytuowanie dzialki..

    • Administrator

      Dodano : 28/7/2016

      Niestety w chwili obecnej pracujemy nad nowościami i w najbliższej przyszłości nie planujemy takiego wariantu.

  • K

    Krzysiek

    Dodano : 26/7/2016

    Witam, czy brama garażowa proponowana w projekcie wraz z elewacją nad nią jest dobrana z jakiegoś katalogu?

    • Administrator

      Dodano : 26/7/2016

      Tak to brama standardowa z indywidualnym wypełnieniem.

  • Z

    Zuza

    Dodano : 03/6/2016

    Witam, mam kilka pytań odnośnie ewentualnych zmian do projektu. Czy jest możliwość zrobienia antresoli nad salonem, a otwarcia przestrzeni nad wyspą i jadalnią? Bardzo podoba nam się rozwiązanie schodów w projekcie ekonomicznym 1b, czy myślą Państwo że tutaj również można byłoby takie zastosować?

    • Administrator

      Dodano : 03/6/2016

      Samo przeniesienie antresoli nad salon nie stanowi większego problemu konstrukcyjnego, natomiast wymaga to innego rozwiązania schodów. Można w takim przypadku zastosować rozwiązanie z projektu Ekonomiczny, ale schody muszą być wydzielone z części pokoju stykającego się z salonem, co oznacza, że ulegnie on zmniejszeniu o szerokość biegu. Ponieważ pokój nie jest przesadnie szeroki taka modyfikacja wymusi przedłużenie całego budynku, chyba że przestrzeń na schody wydzieli się z salonu, ale wtedy jego szerokość zmniejszy się o ok. 100 cm, czyli będzie wynosić 380 cm.

  • I

    Iwona

    Dodano : 22/5/2016

    Dzień dobry, Czy jest możliwość zaprojektowania, w części przeznaczonej na garaż, mini-mieszkania dla seniora ?

    • Administrator

      Dodano : 22/5/2016

      Oczywiście, powierzchnia garażu jest jak najbardziej wystarczająca, pozostaje jedynie właściwe rozwiązanie elewacji garażu, tak aby była spójna z resztą domu.

  • s

    sarin7

    Dodano : 13/5/2016

    Witam, Mam zapytanie, jaka jest w projekcie wysokość kuchni/ jadalini ?

    • Administrator

      Dodano : 13/5/2016

      Wysokość w jadalni ze względu na konstrukcję stropu antresoli jest mniejsza od pozostałych pomieszczeń i wynosi 251 cm, natomiast w kuchni do stropu wynosi 286 cm W projekcie założyliśmy w kuchni sufit podwieszany żeby wyrównać obie wysokości bo to wygląda lepiej.

  • M

    Maciek

    Dodano : 02/5/2016

    w planach gminy dach musi być dwuspadowy i bardziej nachylony (35-45 stopni). Więc będę zmuszony dostosować się do tych wymogów, a nie chcę zrezygnować z tego projektu - bo właśnie tak wygląda dom moich marzeń. czy można w Rodzinnym 2A w pomieszczenie gospodarcze zamienić na klatkę schodową i wykorzystać poddasze przy zmianie kąta nachylenia dachu?

    • Administrator

      Dodano : 02/5/2016

      Jeśli poddasze ma pełnić funkcję użytkową to najlepiej wykonać je nad częścią sypialną domu z klatką schodową bezpośrednio za jadalnią. Taka zmiana wymusi również podniesienie stropu antresoli do poziomu pozostałych płyt stropowych tak aby podłoga antresoli i poddasza były na jednym poziomie. W przypadku zmiany nachylenia połaci maksymalny sugerowany przez nas kąt to 35 stopni, ale bez podnoszenia ścianki kolankowej !, ponieważ ewentualne jej podwyższenie wpłynie bardzo negatywnie na proporcje i wygląd domu.

  • A

    Agnieszka

    Dodano : 08/4/2016

    Witam, Czy jest możliwość by w ramach projekt Rodzinny 2 nie było antresoli a zamiast rozwiązanie jak np. w Ekonomicznym 4

    • Administrator

      Dodano : 08/4/2016

      Tak, można otworzyć stop i odkryć połacie dachowe na całej przestrzeni salonu i jadalni.

  • K

    Krzysztof

    Dodano : 04/4/2016

    Czy poszerzenie garażu o 2 metry zaburzy w jakikolwiek sposób bryłę.

    • Administrator

      Dodano : 04/4/2016

      Ogólnie taka zmiana zaburzy bryłę budynku, ale nie z powodu proporcji tylko dlatego, że garaż jest połączony z zadaszeniem tarasu. Zadaszenie jest przekryte blachą, która ma określony minimalny kąt nachylenia spadku, jeśli przedłużymy zadaszenie jego połać zejdzie za nisko w stosunku do belki, która stanowi przedłużenie ściany garażu, i na której opiera się konstrukcja daszku. Resumując jeśli poszerzy Pan garaż to wysunie się on poza taras i jego zadaszenie, a to nie będzie wyglądało dobrze.

  • K

    Karolina

    Dodano : 03/4/2016

    Czy możliwe jest ogrzewanie w postaci pompy ciepła zamiast kotła gazowego ?

    • Administrator

      Dodano : 03/4/2016

      Jak najbardziej, ale jest to rozwiązanie droższe od kotła gazowego. W naszej ofercie mamy projekt instalacji pompy ciepłej z kolektorem pionowym, można również rozważyć instalację popy ciepła typu powietrze-woda, która jest znacznie łatwiejsza w montażu. W zakładce kosztorys znajduje się formularz zapytania do firmy Ma&MA, która jest naszym partnerem zajmującym się instalacją pomp ciepła. Może Pani wycenić u nich instalację tego urządzenia w tym projekcie.

  • A

    Anna

    Dodano : 20/3/2016

    Czy mogłabym prosić o nazwę producenta kominka z wizualizacji wnętrza. Bardzo mi się podoba.

    • Administrator

      Dodano : 20/3/2016

      Polecamy piece norweskiego producenta firmy Jotul, w tym przypadku konkretnie model F373, jest również w kolorze białym :)

  • K

    Krzysztof

    Dodano : 26/2/2016

    Witam czy dach nad garażem jest płaski

    • Administrator

      Dodano : 26/2/2016

      Tak.

  • N

    Natalia

    Dodano : 14/2/2016

    Dzień dobry! Czy jest możliwość rozbudowania antresoli nad pozostałe pokoje?

    • Administrator

      Dodano : 14/2/2016

      Można, ale nie jest to prosta zmiana ponieważ w chwili obecnej poziom stropu antresoli jest opuszczony w stosunku do stropu nad pokojami. Mamy więc do wyboru dwie opcje: obniżenie stropu nad wszystkimi pomieszczeniami lub podniesienie stropu antresoli z jednoczesnym podniesieniem ścianki kolankowej i dachu. Obie zmiany mają mankamenty, pierwsza znacznie obniża wysokość pomieszczeń na parterze, druga zmienia proporcje budynku.

  • A

    Ada

    Dodano : 08/2/2016

    Witam serdecznie, projekt jest rewelacyjny. Zastanawiamy się z mężem nad jego zakupem. Mam jednak pytanie. Czy projekt spełnia wymogi koniecznie do ubiegania się o dotację NFOŚiGW do kredytu NF40? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • Administrator

      Dodano : 08/2/2016

      "Rodzinny 2" jest na pewno projektem energooszczczędnym, ale budynek spełniający wymagania programu NFOŚiGW musi spełniać określone wytyczne wynikające z przyjętej metodologii obliczeniowej, w związku z tym należy po zakupie dokumentacji przekazać ją do audytu energetycznego osobie posiadającej uprawnienia do weryfikacji w programie dofinansowania NFOŚiGW. Audyt określi czy i jakie ewentualnie elementy budynku należy zmodyfikować do uzyskania określonych w ustawie parametrów. Następnie, jeśli zajdzie taka konieczność, projektant adaptujący musi nanieść właściwe korekty.

  • M

    Michał

    Dodano : 23/1/2016

    Witam, kupiłem właśnie projekt "Rodzinny 2" Czy ktoś buduje już ten dom? Bardzo proszę o zdjęcia z realizacji. Z góry dziękuję

  • A

    Aga

    Dodano : 11/1/2016

    Witam, jakiej wielkości przewidziane są schody na antresolę. Może ktoś już przerabiał ten temat i może się podzielić swoim doświadczeniem?

    • Administrator

      Dodano : 11/1/2016

      Średnica schodów liczona łącznie z balustradą wynosi ok.140 cm, natomiast średnica samego biegu to ok.108 cm. Szerokość pojedynczego stopnia to 48 cm, a maksymalna głębokość to 28 cm. Zaproponowane w projekcie schody są systemowe, konkretnego producenta, co gwarantuje pewność konstrukcji nośnej i wygodę użytkowania.

  • G

    Grzegorz

    Dodano : 11/1/2016

    Witam, Chciałbym zapytać, czy projekt przewiduje możliwość dostosowania go do budowy w technologii szkieletu stalowego?

    • Administrator

      Dodano : 11/1/2016

      Każdy z naszych projektów można wykonać w dowolnej technologii, w tym również szkieletu stalowego, wymaga to oczywiście adaptacji projektu do konkretnych wymogów technologicznych. Najlepiej jeśli taką adaptację przeprowadza architekt związany z firmą wykonawczą.

  • M

    Monika

    Dodano : 27/11/2015

    Czy ktoś już zrealizował ten projekt i mógłby podzielić się fotkami?

  • B

    Basia

    Dodano : 11/11/2015

    Witam, projekt jest bardzo fajny. Mam tylko mały problem z działką niestety niewystarczająca ilość miejsca na taki dom. Czy w najbliższym czasie będzie dostępna jakaś wersja zminiaturyzowana coś o wymiarach Ekonomiczny 1? Pozdrawiam serdecznie.

    • Administrator

      Dodano : 11/11/2015

      Raczej nie, to własnie rodzina projektów Ekonomicznych jest tańszą alternatywą dla projektów Rodzinnych. Ponieważ planujemy systematycznie powiększać ofertę projektów Ekonomicznych mamy nadzieję, że znajdzie Pani coś dla siebie:)

  • a

    anna

    Dodano : 26/10/2015

    witam,chciałabym zastosować w kuchni okno horyzontalne,martwi mnie tylko czy nie zaburzy to elewacji frontowej?

    • Administrator

      Dodano : 26/10/2015

      Będzie to na pewno wyglądać nieco gorzej od okna pionowego, ale dopuszczamy taką zmianę.

  • K

    Karolina

    Dodano : 19/10/2015

    Witam. Interesuje mnie ten projekt. Szukam rozwiązań związanych z ogrzewaniem i moje pytanie dotyczy okien. Powierzchnia okien w sypialniach, kuchniach, pokojach dziennych powinna wynosić przynajmniej 1/8 powierzchni podłogi. W tym projekcie w pokoju dziennym powierzchnia okien znacznie przewyższa tę normę. Do tego jeszcze wysoki strop + okna dachowe. W związku z tym jaki rodzaj ogrzewania proponujecie do tego domu? Czy w domu bedzie zapewniony komfort cieplny?

    • Administrator

      Dodano : 19/10/2015

      Proszę się nie martwić o komfort cieplny:) Rodzinny 2 to projekt energooszczędny, w projekcie są przewidziane grzejniki kanałowe wzdłuż przeszkleń, ale mamy też w ofercie projekt ogrzewania podłogowego. Obecnie stolarka nie generuje wysokich strat ciepła w budynku ponieważ tego oczekują inwestorzy. U większości producentów okna 3 szybowe ze współczynnikiem przenikania ciepła Uw = 0,8 - 1,0 W/(m2·K) to już standard.

  • m

    marek

    Dodano : 31/8/2015

    Witam z rysunków szczegółowych wynika że wysokość jadalni pod antresolą ma 2,51 cm nie potrafię odgadnąc czy antresola obniża pomieszczenia tylko w obrębie swojego obrysu czyli kuchni mam nadzieję już nie ? , zdjęcia wizualizacji nie pokazuja tego obniżenia ....Ogólnie gdy tylko będziemy budwać to tylko parter i tylko RODZINNY 1 gdy starczy środków lub którąś z mniejszych wersji piękne i funkcjonalane projekty

    • Administrator

      Dodano : 31/8/2015

      Podana przez Pana wysokość jest tylko pod antresolą, która ma obniżony strop, w kuchni podobnie jak w pomieszczeniach za salonem pomieszczenia są wyższe. Strop musiał zostać obniżony ze względu na uzyskanie funkcjonalnej wysokości na antresoli.

  • M

    Marcin

    Dodano : 08/8/2015

    Witajcie najlepsi! Mam pytanie jaka jest wysokosc w salonie? Super projekt!

    • Administrator

      Dodano : 08/8/2015

      Proszę zajrzeć do rysunków szczegółowych dostępnych pod galerią wizualizacji.

  • K

    Karola

    Dodano : 03/8/2015

    Czy można zastosować standardowe schody? (na ścineie garażu) Czy jest wystarczająco miejsca?

    • Administrator

      Dodano : 03/8/2015

      Jest wystarczająco dużo miejsca na wykonanie schodów jednobiegowych tylko w takim rozwiązaniu funkcjonalną szerokość salonu oraz wydłużamy komunikację.

  • E

    Ewelina

    Dodano : 19/7/2015

    Witam, mam pytanie odnośnie kąta nachylenia dachu. Czy można zwiększyć go do 35 stopni i czy będzie to wpływało znacząco na projekt i bryłę domu?

    • Administrator

      Dodano : 19/7/2015

      Odradzamy taką zmianę, wg naszych sugestii maksymalny kąt nachylenia dachu dla zachowania właściwych proporcji to 30 stopni. Powyżej tego nachylenia budynek przybiera formę domu z użytkowym poddaszem co zmienia jego charakter i wymaga gruntownego przeprojektowania.

  • K

    Karol

    Dodano : 01/6/2015

    Czy nie zaszła pomyłka odnośnie powierzchni budynku? 130,6 (parter bez kotłowni i garażu) + 20,3 antresola daje 150,9. Chyba, że czegoś nie rozumiem - to proszę o wyjaśnienie :) Pozdrawiam. Karol

    • Administrator

      Dodano : 01/6/2015

      To nie pomyłka, w świetle przepisów prawa budowlanego do powierzchni użytkowej mogą być wliczane jedynie pomieszczenia przeznaczone na stały pobyt ludzi o wysokości równej lub wyższej 250 cm. Antresola ma wysokość 220 cm, dlatego nie można jej traktować jako odrębnego pomieszczenia, tylko jako część salonu.

  • R

    Roman

    Dodano : 14/4/2015

    Witam; Mam działkę o wym. 34x32 m z wjazdem od strony południowo- wschodniej. Bardzo spodobał mi się Państwa projekt, zastanawiam się jednak czy przy takiej orientacji działki jest to dobry wybór. Proszę o poradę.

    • Administrator

      Dodano : 14/4/2015

      Prosimy o przesłanie mapki, sprawdzimy możliwości lokalizacji budynku.

  • Ł

    Łukasz

    Dodano : 31/3/2015

    W MPZP znalazłem następujący zapis odnośnie kategorii działek, która obejmuje także moją: " w nowo – realizowanych obiektach dostosowania geometrii dachów oraz materiałów wykończeniowych elewacji budynków gospodarczych i garaży do budynków mieszkalnych bądź usługowych zlokalizowanych w obrębie działki" Czy taki zapis eliminuje projekt Rodzinny 2? W planie obowiązuje zapis o kącie nachylenia 25-45 st. Więc mam wątpliwości odnośnie dachu garażu.

    • Administrator

      Dodano : 31/3/2015

      Taki zapis wymaga uzyskania interpretacji w urzędzie. Dach nad budynkiem głównym jest zgodny z planem, a zadaszenie garażu zajmuje niewielką powierzchnię więc nie powinno być problemu, jeśli jednak urzędnicy będą mieli wątpliwości zawsze można rozważyć formalne zaproponowanie tarasu użytkowego na dachu płaskim.

  • Ł

    Łukasz

    Dodano : 20/3/2015

    Darek, podobno zaraz będzie rodzinny 3 właśnie bez poddasza..

    • Administrator

      Dodano : 20/3/2015

      Uściślając: wersja bez antresoli nosi nazwę Rodzinny 2A, a wersja z dodatkowym pokojem na parterze Rodzinny 3.

  • K

    Kamil

    Dodano : 19/3/2015

    Fajny projekt. Brakuje mi spiżarni w kuchni. Blenda nad wjazdem do garażu też słabo się komponuje z bryłą budynku. Może wjazd do garażu powinien być rozwiązany tak jak w parterowy-1? ps: Ja osobiście zamiast kamienia poszedłbym w "dobry" klinkier a'la "Patoka" :)

  • A

    A&M

    Dodano : 19/3/2015

    Wreszcie długo oczekiwany projekt :-) Bardzo nam przypadł do gustu jednak aby być w pełni pewni i wybrać najlepszą opcję (rozważamy też Parterowy 2, ale jest bez garażu) prosimy o odpowiedź na kilka pytań: 1. Czy dom może być budowany jako pasywny (nie energooszczędny)? 2. Wjazd na działkę jest od strony zachodniej - czy wersja lustrzana może być tak umiejscowiona, zwłaszcza w kontekście pkt.1? 3. Czy przewidziany jest kominek, najlepiej z rozprowadzaniem ciepła? 4. Jak bardzo można zaingerować w konstrukcję? Czy może być dach płaski i jak bardzo Waszym zdaniem będzie to rzutować na bryłę; czy można 'wydłużyć' część sypialną? 5. Kiedy można spodziewać się kosztorysu? To na początek tyle :-) Pozdrawiamy, A&M

    • Administrator

      Dodano : 19/3/2015

      1. Dom jest zaprojektowany jako energooszczędny i nie ma przeszkód w dostosowaniu go do standardu pasywnego. 2. Tak. 3. W projekcie jest przewidziany kominek wolnostojący tzw. "koza", nie ma przeszkód do zastosowania wkładu zabudowanego z płaszczem wodnym lub dystrybucją ciepłego powietrza. 4. Można w tym domu wykonać dach płaski lub wydłużyć część sypialną. 5. Wkrótce.

  • D

    Darek

    Dodano : 18/3/2015

    Piękny projekt jak dla mnie idealny, jedyne z czego zrezygnowałbym to z poddasza.

    • Administrator

      Dodano : 18/3/2015

      Mamy w ofercie wersję bez antresoli:) pod nazwą Rodzinny 2A.

  • R

    Rafał

    Dodano : 17/3/2015

    Witam, kiedy można się spodziewać kosztorysu nowej wersji rodzinnego?, czy można połaczyć garderobę i pralnię żeby utworzyć pokój? Czy będzie więcej zdjęć i wizualizacji wnętrza? Super projekt!

    • Administrator

      Dodano : 17/3/2015

      Kosztorys pojawi się wkrótce, wizualizacje wnętrz również. Dodatkowy pokój jest zaplanowany w wersji 3, którą niebawem zaprezentujemy. Przedstawione na rzutach rozwiązanie części gospodarczej pokazuje maksymalną ilość pomieszczeń jakie można uzyskać w tych wymiarach i tą strefę można oczywiście kształtować dowolnie do indywidualnych potrzeb.

  • A

    Anita

    Dodano : 17/3/2015

    Witam Czy jest możliwość likwidacji garażu ?

    • Administrator

      Dodano : 17/3/2015

      Tak, oczywiście, garaż można odciąć na linii budynku. W części, która pozostanie powinna zostać zlokalizowana kotłownia.

Dodaj opinię

© 2024 DOMY Z WIZJĄ Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja:Tworzenie stron internetowych - Jellinek