Projekt domu Z charakterem 1

Promocja
Do ulubionychUsuń z ulubionych
Nowoczesny projekt domu Z charakterem 1
Nowoczesny projekt domu Z charakterem 1
Nowoczesny projekt domu Z charakterem 1
Nowoczesny projekt domu Z charakterem 1
Nowoczesny projekt domu Z charakterem 1
Nowoczesny projekt domu Z charakterem 1
Nowoczesny projekt domu Z charakterem 1
Nowoczesny projekt domu Z charakterem 1

Powierzchnia użytkowa

155,70 m2

Powierzchnia garażu:

+31,70 m2

Powierzchnia kotłowni:

+4,70 m2

Koszt budowy

413 635 zł

Cena projektu

5 083 zł

5 980 zł
Do końca oferty zostało:
Dostępność:Od ręki
Ten projekt obejrzało: 2908 osób

Rzuty

Projekt domu Z charakterem 1 - Rzut parteru

Rzut parteru

Wersja
podstawowa
Wersja
lustrzana
Z charakterem 1 - Rzut parteruZ charakterem 1 - Rzut parteru

Powierzchnia użytkowa87,2 m2

1wiatrołap + garderoba8,3 m2
2łazienka4,2 m2
3hol + schody7,8 m2
4salon27,5 m2
5kuchnia +jadalnia22,2 m2
6pokój gościnny - gabinet10,9 m2
7pom. gospodarcze - kotłownia4,7 m2
8garaż31,7 m2
Drukuj kartę projektu Drukuj kartę projektu

Projekt domu Z charakterem 1 - Rzut poddasza

Rzut poddasza

Wersja
podstawowa
Wersja
lustrzana
Z charakterem 1 - Rzut poddaszaZ charakterem 1 - Rzut poddasza

Powierzchnia użytkowa76,6 m2

1komunikacja6,9 m2(7,2 m2)
2pokój 113,7 m2(20,1 m2)
3pokój 216,1 m2(19,5 m2)
4łazienka7,3 m2(8,7 m2)
5pralnia - suszarnia2,5 m2(3,9 m2)
6garderoba3,4 m2(3,5 m2)
7sypialnia + antresola24,9 m2(28,1 m2)
Drukuj kartę projektu Drukuj kartę projektu

Informacje szczegółowe

Pow. użytkowa ogółem

192,10 m2

Ilość pokoi

4

Garaż

2-stanowiskowy

Łazienki (z toaletami)

2

Powierzchnia zabudowy

163,30 m2

Min. szerokość działki

18,25 m

Min. długość działki

27,35 m

Wysokość w kalenicy

8,03 m

Kąt nachylenia dachu

35 °

Powierzchnia dachu

236,00 m2

Kubatura

898,00 m3

Warunki techniczne projektu na rok

2021
KONSTRUKCJA

zgodna z normami EUROKOD

FUNDAMENTY

tradycyjne
ławy i stopy żelbetowe.

ŚCIANY

bloczek silikatowy + styropian
na etapie adaptacji projektu istnieje możliwość zamiany bloczka silikatowego na inny materiał o podobnych parametrach wytrzymałosciowych, np. na pustak ceramiczny.

ELEWACJA

tynk, płytka klinkierowa ręcznie formowana
płytkę klinkierową wykorzystaną jako materiał dekoracyjny można zamienić na etapie adaptacji projektu na inny, np. na deskę elewacyjną.

STROPY

żelbetowe wylewane
na etapie adaptacji projektu istnieje możliwość zmiany technologii stropu na gęstożebrowy lub prefabrykowany.

SCHODY

konstrukcji lekkiej
konstrukcja oraz materiały wykończeniowe schodów przewidziane do indywidualnej aranżacji. Możesz skorzystać z usług naszego Partnera. Formularz ofertowy dostępny w zakładce „kosztorys”.

DACH

dachówka ceramiczna lub cementowa
konstrukcja więźby przewidziana pod pokrycie ciężkie dla I strefy wiatrowej i II strefy śniegowej.

Ogrzewanie

Kocioł gazowy i instalacja solarna

Ogrzewanie alternatywne

Pompa ciepła (płatny dodatek)

Wentylacja

Mechaniczna

EUco - Energia użytkowa

20,2 kWh/(m2rok)

EK - Energia końcowa

62,5 kWh/(m2rok)

EP - Energia pierwotna

67,8 kWh/(m2rok)
Zobacz dodatki podnoszące energooszczędność

Działka / Nasłonecznienie

Z charakterem 1 - Działka / NasłonecznienieZ charakterem 1 - Działka / Nasłonecznienie

Sprawdź warunki zabudowy lub wypis z MPZP

Poza minimalnymi wymiarami działki oraz odpowiednim nasłonecznieniem, istotne są również przypisane do każdej nieruchomości tzw. Warunki Zabudowy lub ograniczenia określone w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. Jeśli masz wątpliwości oferujemy BEZPŁATNĄ ANALIZĘ WARUNKÓW ZABUDOWY.

Kosztorys

Kosztorys możesz zamówić łącznie z projektem lub oddzielnie korzystając z formularza zamówienia projektu. Kosztorys zamówiony łącznie z projektem jest dostarczany na płycie CD. Zamawiany oddzielnie jest plikiem w wersji elektronicznej wysyłanym na adres e-mail podany w formularzu.

Szacunkowy koszt budowy domu. Poziom cen netto: III kwartał 2023

Prace ziemne i fundamenty

45 076 zł

Konstrukcja, strop oraz dach

229 034 zł

Stolarka okienna i drzwiowa

139 525 zł
Stan surowy zamknięty(netto)
413 635 zł

Prace ziemne i fundamenty

70 152 zł

Konstrukcja, strop oraz dach

319 198 zł

Stolarka okienna i drzwiowa

152 330 zł
Stan surowy zamknięty(netto)
541 680 zł

Sprawdź pozostałe pozycje w kosztorysie:

Dodatki

W celu poprawienia energooszczędności budynku oferujemy dodatkowe opracowania instalacyjne. Dodatkowe opracowania możesz zamówić łącznie z projektem lub oddzielnie korzystając z formularza zamówienia projektu. Jeżeli któryś z dodatków ma podany dłuższy czas realizacji niż projekt domu to wysyłamy go w określonym terminie oddzielną, bezpłatną przesyłką.

450 zł
Dostępność:Od ręki
450 zł
Dostępność:Od ręki
450 zł
Dostępność:Od ręki

Centrum informacji

Centrum informacji

Co zawiera projekt:

  • 3 egzemplarze projektu architektoniczno-budowlanego
  • 2 egzemplarze pełnobranżowego projektu technicznego
  • analizę i charakterystykę energetyczną
  • bezpłatną zgodę na zmiany
  • kopię uprawnień architektów i branżystów

Tu znajdziesz pozostałe i niezbędne informacje dotyczące wyboru i zakupu projektu:

Przejdź do centrum informacji

Centrum informacji

Warianty

Projekt domu - Z charakterem 4
Promocja
WT 2021
4
3
1
Projekt domu - Z charakterem 3A
Promocja
WT 2021
3
2
2
Projekt domu - Z charakterem 3
Promocja
WT 2021
3
3
2

Podobne

Projekt domu - Prosty 3A
Promocja
WT 2021

Prosty 3A

141,10 m2
4
2
2
Projekt domu - Doskonały 3
Promocja
WT 2021

Doskonały 3

177,60 m2
4
2
2

Opis projektu

Projekt nowoczesnego domu z antresolą i podwójnym garażem. To pierwszy z czterech wariantów tej rodziny. Wszystkie domy „Z Charakterem” cechuje prosta kompaktowa forma przykryta dwuspadowym dachem, zaakcentowana nowoczesnymi materiałami i elementami jak płaska dachówka zakładkowa i duże przeszklenia. Najbardziej rozpoznawalnym rozwiązaniem w aranżacji wnętrza tej rodziny jest dwupoziomowy salon z antresolą przy sypialni rodziców oraz otwarta ażurowa klatka schodowa umieszczona w przeszklonym wykuszu. Wersja „1” jest najbardziej rozbudowana pod kątem programu użytkowego i liczby pomieszczeń.

Zalety projektu:

  • rozbudowany program pomieszczeń zachowujący optymalną powierzchnię użytkową
  • na parterze: oddzielny gabinet-pokój gościnny / przestronna część dzienna dzięki otwarciu na poddasze oraz połączeniu stref funkjconalnych salonu, jadalni i kuchni / kuchnia z wyspą / garaż dwustanowiskowy
  • na poddaszu: duża sypialnia rodziców z garderobą / duże sypialnie dzieci / oddzielna pralnia z suszarnią
  • nowocześnie zaaranżowane, pełne światła wnętrze doświetlone dużymi połaciami okien
  • doskonały stosunek jakości i wyglądu do kosztów realizacji
  • atrakcyjna nawiązująca do tradycji forma domu wzbogacona nowoczesnymi akcentami

Autorzy

arch. Krzysztof Borowski, arch. Piotr Rynkiewicz

Realizacje

Komentarze

  • K

    Krzysztof

    Dodano : 23/7/2017

    Proszę o informację: czy zakupiony projekt ma jakiś termin ważności, wykonalności? PS: Wasze projekty są zachwycające!

    • Administrator

      Dodano : 23/7/2017

      Nie, projekty nie mają "terminu ważności". Wszystkie dokumentacje dostępne w naszej ofercie są na bieżąco aktualizowane stosownie do obowiązujących przepisów, dlatego można je zakupić w dowolnym momencie. Dziękujemy za słowa uznania:)

  • N

    Natalia

    Dodano : 01/5/2017

    Witam, Mpzp dla mojej działki przewiduje max. wysokość sciany kolankowej na 1,2m. Czy możliwe jest jej obniżenie do tej wysokości? Jak wpłynie to na projekt?

    • Administrator

      Dodano : 01/5/2017

      Nie wydaje nam się, że zachodzi konieczność obniżenia ścianki ponieważ w tym projekcie jej wysokość nie jest taka sama. Od strony garażu jest to 140 cm, ale w pokoju od strony wejścia ścianka ma 100 cm, a w salonie nie ma jej wcale ponieważ murłata, na której opierają się krokwie, jest na poziomie na stropu. Wszystko zależy zatem od interpretacji urzędników. Według naszej opinii powinna zostać przyjęta średnia wysokość ścianek kolankowych i tutaj przyjmując wysokości 100 i 140 cm wynosi ona 120 cm, a więc zgodnie z zapisem MPZP. Sugerujemy rozmowę z naczelnikiem wydziału architektury lokalnego urzędu czy dopuści taką interpretację.

  • I

    Izabela

    Dodano : 23/4/2017

    Planujemy zakupić ten projekt i wyciągnąć garaż do przodu. Czy na dachu garażu da się zaprojektować szklany ogród zimowy ze szklanymi skośnymi dachami i wkomponować go w całość bryły?

    • Administrator

      Dodano : 23/4/2017

      Technicznie jest to możliwe, ale biorąc pod uwagę prawidłowe usytuowanie tego projektu względem stron świata (czyli elewacją frontową od północy) będzie to rozwiązanie nieracjonalne. Ogrody zimowe powinny być lokalizowane od południa. Taki ogród na dachu garażu będzie permanentnie zacieniony i wątpię żeby przebiegała tam prawidłowo wegetacja roślin, chyba że mchu :) .

  • M

    Maciej

    Dodano : 12/4/2017

    Witam, Czy mają Państwo gotowy projekt domu z charaktrem1 w wersji dłuższej o 1m? Czy ktoś z inwestorów zdcydował się na inne umiejscowienie schodów?

    • Administrator

      Dodano : 12/4/2017

      Nie posiadamy wydłużonej wersji, taką zmianę można wykonać na etapie adaptacji projektu do warunków miejscowych. Nie mamy również informacji, czy któryś z inwestorów przeniósł schody w inną lokalizację.

  • A

    Asia

    Dodano : 07/2/2017

    Witam, czy jest możliwość "skrócenia" domu o 1 m od strony jadalni i salonu (proporcjonalnie - zostawiając wysuniętą względem salonu jadalnię) ?

    • Administrator

      Dodano : 07/2/2017

      Rozumiemy, że chciałaby Pani w ten sposób pogłębić taras ?, jest to oczywiście możliwe.

  • A

    Artur

    Dodano : 19/3/2016

    Witam Zakupiliśmy projekt i jesteśmy na etapie wyboru materiału budowlanego tzn. zastanawiamy się czy zamiast Silkata można zastosować Gazobeton Solbet o parametrach gęstości 450-500 .Napewno nie chcemy stosować Porothermu Będziemy wdzięczni za podpowiedz..

    • Administrator

      Dodano : 19/3/2016

      P. Arturze bez analizy konstrukcji budynku nie można zamienić bloczka silikatowego na gazobeton ponieważ ma on mniejszą wytrzymałość na ściskanie. Materiał przyjęty w projekcie ma wytrzymałość w przedziale 10-15 MPa - tyle ma silikat lub pustak ceramiczny dowolnego producenta. Gazobeton jest znacznie słabszym materiałem i jego wytrzymałość dochodzi do 5 MPa. Zamiana materiału może spowodować pękanie i rysowanie ścian w miejscach zwiększonych obciążeń pionowych jak oparcia podciągów, nadproży itp.

  • K

    Kasia

    Dodano : 13/11/2015

    Witam. Jestem zainteresowana obejrzeniem realizacji projektu na terenie województwa pomorskiego lub warmińsko- mazurskiego. Proszę o kontakt mailowy.

  • M

    Maja

    Dodano : 11/11/2015

    Czy można całkowicie zrezygnować z okna na ścianie multimedialnej w salonie? Przeszkleń jest chyba wystarczająco, nawet likwidując wspomniane okno?

    • Administrator

      Dodano : 11/11/2015

      Tak można, powierzchnia pozostałych okien i tak znacznie przekracza minimalne normy doświetlenia pomieszczeń.

  • A

    Agnieszka

    Dodano : 26/10/2015

    Witam.pisalam jakiś czas temu o naszym domku z charakterem 1. Chciałam dodać zdjęcia naszego projektu ale niestety nie wiem jak.jezeli ktoś jest zainteresowany piszcie na mojego maila.pozdrawiam

  • K

    KRZYSIEK

    Dodano : 24/10/2015

    Witam serdecznie Czy ktoś zbudował ten dom w okolicach dolnego śląska? Jestem z Wałbrzycha i chętnie bym zobaczył ten dom na żywo Będę bardzo wdzięczny za okazanie tego domu Mój e-mail color@hot.pl lub telefon 601769365

  • A

    Adam

    Dodano : 21/9/2015

    Czy moge wszystkie okna zrobic do samej podlogi tak jak wyjscie na taras?

    • Administrator

      Dodano : 21/9/2015

      Tak, oczywiście.

  • K

    Kasia

    Dodano : 13/9/2015

    witam, nurtuje mnie kwestia pustki jad salonem, czy w sezonie zimowym nie będzie zbyt zimno w salonie, czy taki dom nie będzie trudniej dogrzać? Martwi mnie, że przez pustkę, która jest niesamowicie atrakcyjna, będzie zimno w domu. Proszę o wyczerpującą odpowiedź wraz z zaleceniami.

    • Administrator

      Dodano : 13/9/2015

      Odwiedziliśmy do tej pory kilkunastu inwestorów, którzy zrealizowali różne wersje tego projektu i żadne z nich nie narzekał na komfort cieplny w salonie. Teoretycznie w pomieszczeniach otwartych lepiej sprawdza się ogrzewanie podłogowe. Oddawanie ciepła w większości przez promieniowanie zapobiega zwiększonej cyrkulacji powietrza w pomieszczeniu, a co za tym idzie, ogranicza przenoszenie się kurzu. Pionowy rozkład temperatury w pomieszczeniu z ogrzewaniem podłogowym jest zbliżony do idealnego i pozwala uzyskać komfort cieplny odpowiedni dla organizmu człowieka.

  • M

    Maciek

    Dodano : 20/8/2015

    Witam, czy ktoś z Podlasia buduje może dom wg projektu "Z charakterem"? Chętnie bym zobaczył jak prezentuje się "na żywo".

  • M

    Michał

    Dodano : 13/8/2015

    Witam, chciałbym ponowić podniesioną już kwestlę zastosowania dachu bezokapowego w tym projekcie. Czy ze względu na koncepcje estetyczną rozwiązanie w postaci dachu bezokapowego lub bardzo krótkiego okapu i modernizacja w ten sposób bryły jest do pogodzenia z wizją autorów projektu ?

    • Administrator

      Dodano : 13/8/2015

      W tym projekcie dach bezokapowy nie będzie wyglądał dobrze. Po pierwsze dach jest asymetryczny i ma okapy na różnej wysokości, po drugie jego bryła jest trochę za szeroka i za bardzo rozrzeźbiona. Dach bezokapowy prezentuje się najlepiej na domach o prostym, regularnym rzucie i niewielkiej szerokości.

  • K

    Katarzyna

    Dodano : 30/7/2015

    Jestem zainteresowana kupnem projektu, natomiast zastanawiam się nad możliwym rozwiązaniem dotyczącym schodów, czy jest jakaś sensowna alternatywa dla schodów systemowych?

    • Administrator

      Dodano : 30/7/2015

      Nazwę "schody systemowe" należy raczej rozumieć jako schody na indywidualne zamówienie i tutaj wybór rozwiązań jest ograniczony jedynie wyobraźnią projektanta lub inwestora. W rodzinie projektów Z Charakterem widzieliśmy przynajmniej kilkanaście różnych rozwiązań materiałowych i wykończeniowych schodów, w tym również schody żelbetowe wylewane, które wcale nie wyglądały tak źle jak się spodziewaliśmy.

  • K

    Kasia

    Dodano : 27/7/2015

    Pani Agnieszko, jakies zdjecia można zobaczyć państwa domku?

  • M

    Marysia

    Dodano : 10/7/2015

    witam Pytanie do PzW. Czy można w tym projekcie zmienić dach na bezokapowy i zwiekszyć kąt pochylenia dachu do 45stopni. Bardzo chętnie zobaczylibysmy projekt na zywo. Czy ktoś juz wybudował ten dom i byłby skłonny go pokazać ?

  • a

    agnieszka

    Dodano : 27/5/2015

    witam.my tez budujemy z charakterem 1.jestesmy na etapie instalacji,dach i okna juz za nami;)zrezygnowalismy z kominka i na gorze przerobilismy troche lazienke i garderobe.;)

  • G

    Gosia

    Dodano : 13/2/2015

    Jarek , mieszkam w Niemczech i interesuje sie tym projektem, bedziemy na Wielkanoc w Polsce (Gdansk) chetnie bysmy obejrzeli budowe live. Jerzeli nic nie masz przeciw to bym prosila o kontakt. poz gosia

  • A

    Agnieszka

    Dodano : 13/2/2015

    Tak. W Kałdusie k. Chełmna budujemy :)

  • J

    Jarek

    Dodano : 13/2/2015

    Projekt o sporym potencjale. Budujemy ten dom w okolicach Trójmiasta. Jedyne zmiany to: a) wyrównanie poziomu parteru ( brak schodów do salonu) b) dodatkowe otwierane drzwi tarasowe na parterze ( zamiast okna na ścianie ,,telewizyjnej") Możliwe, że już końcem roku przedstawimy finalny stan budynku. Do podanego kostorysu stanu surowego, otwartego, śmiało można dodać ,,-dziesiąt tysięcy" więcej. Przynajmniej w realiach pomorskich.

  • B

    Bartek

    Dodano : 03/1/2015

    Witam, czy na terenie województwa kujawsko-pomorskiego znajdją się realizacje tego projektu?

  • M

    Monika

    Dodano : 30/11/2014

    Projekt zakupiony :) Po adaptacji :D Czekamy na PnB Jednak po małych dyskusjach zastanawiamy się jak zabudować taras, najbardziej zależy nam na zadaszeniu miejsca wypoczynku na zewnątrz , gdy np będzie padać deszcz, aby nie uciekać do wnętrza. Jesteśmy otwarci na propozycje

  • M

    Magda

    Dodano : 13/9/2014

    Witam! Jestesmy zainteresowani kupnem tego projektu. Jednak chcialibysmy dokonac pewnych zmian w projekcie. W zwiazku z tym mam kilka pytan: 1. Czy mozna poszerzyc budynek po 60 cm z obu stron i wydluzyc go o 1 metr od strony jadalni/salonu. Zalezy mi na zwiekszeniu kuchni a jednoczesnie chce zachowac dodatkowy pokoj na dole. 2. Jakie sa koszty modyfikacji projektu? 3. Jak najlepiej kontaktowac sie z Panstwem aby ustalic szczegoly zmian projektu zakladajac ze obecnie mieszkam za granica?

    • Administrator

      Dodano : 13/9/2014

      1. Można, ale obustronne poszerzenie wpływa istotnie na proporcję domu i wymaga większej ingerencji w jego konstrukcję. Sugerujemy poszerzenie jedynie od strony kuchni i garażu o 60 cm. W ten sposób uzyskamy symetrię okapów na elewacji frontowej, a prawa część budynku nie będzie wymagała dużych zmian konstrukcyjnych. 2. Wszelkiego rodzaju zmiany wykonują za naszą zgodą lokalni projektanci adaptujący, dlatego z nimi ustala się koszty przeprowadzenia modyfikacji. 3. Zarówno z naszą Pracownią jak i z projektantami adaptującymi można kontaktować się mailowo.

  • M

    Magda

    Dodano : 11/8/2014

    Witam, mam pytanie odnośnie usytuowania domu na działce, co Państwo myślą o froncie od strony zachodniej? W wersji podstawowej salon byłby od południa. Obawiam się , że będzie ciemno ....:(( w Państwa projekcie front jest od północy i wówczas wszystko jest idealnie:)

    • Administrator

      Dodano : 11/8/2014

      Prosimy o przesłanie na adres mailowy pracowni skanu mapy działki oraz decyzji o warunkach zabudowy lub wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Na podstawie przesłanych materiałów będziemy w stanie dokonać rzetelnej analizy możliwości usytuowania budynku na działce.

  • R

    Robert

    Dodano : 23/5/2014

    witam wszystkich, mój dom już stoi jestem na etapie tynków wewnętrznych i mam pytanie jaka jest powierzchnia całkowita do tynkowania i przybliżony koszt chciałbym położyć tynk kwarcowy

  • K

    Karolina

    Dodano : 09/5/2014

    Witam, mam dwa pytania: 1. Czy jadalnie można wydłużyć o jakiś 1 metr długośći? 2. Czy zamiast pralni, byłaby możliwość zrobienia malutkiej łazienki przy sypialni, jedynie na przysznic i toaletę?

    • Administrator

      Dodano : 09/5/2014

      Jadalnie można wydłużyć, ale im krótsza to będzie odległość tym mniej będzie wpływać na wygląd domu. Zamiast pralni można usytuować niewielką łazienkę rodziców.

  • A

    Anna

    Dodano : 09/5/2014

    Projekt bardzo nam się podoba, jest niemal idealny. Zastanawiamy się jednak czy jest możliwe powiększenie gabinetu i wygospodarowanie na parterze pomieszczenia gospodarczego / spiżarni. Nasza działka ma szerokość 20 m więc w grę wchodzi poszerzenie i przedłużenie budynku, ale nie chcemy popsuć bryły.

    • Administrator

      Dodano : 09/5/2014

      Powiększenie gabinetu najprościej jest uzyskać wydłużając budynek , ale z kolei wygospodarowanie dodatkowych pomieszczeń w obrębie kuchni wymagałoby raczej zmniejszenia tego pokoju i dodatkowo strefy kuchenno-jadalnej.

  • D

    Danuta

    Dodano : 08/5/2014

    Po zakupieniu projektu "Z Charakterem 1 zauważyłam , że taras nad garażem jest bezużyteczny , pokryty żwirem. Czy można , bez zmian w konstrukcji budynku wyłożyć go terakottą ?

    • Administrator

      Dodano : 08/5/2014

      Tego typu rozwiązanie jest wybrane celowo jako najmniej awaryjne w naszym klimacie. Na warstwę żwiru można położyć przy pomocy regulowanych podkładek płyty brukowe lub legary pod taras drewniany. Odradzamy stanowczo układanie terakoty ponieważ takie rozwiązanie nawet przy zastosowaniu technologii systemowych nie daje gwarancji wyeliminowania usterek czyli braku szczelności i pękania płytek. Największym problemem w rozwiązaniu tradycyjnym czyli pokryciu terakotą jest brak wiedzy lub rzetelności wykonawców. Najczęściej nie stosują oni właściwego układu warstw i dylatacji, które umożliwiają redukcje naprężęń i właściwe odprowadzenie wilgoci spod płytek.

  • M

    Maciej

    Dodano : 08/3/2014

    Witam, projekt jest bardzo fajny - przymierzam się do realizacji. Na Waszych rzutach do mjest ustawiony do południa na ukos elewacją ogrodową i wschodnią. Czy dużo stracę kiedy umieszczę go centralnie ogrodową do południa? Cieżko na mojej działce ustawić dom "na ukos" wszystkich w okolicy.

    • Administrator

      Dodano : 08/3/2014

      Nic Pan nie straci, kierunki świata określone na działce pokazują ogólnie jaka powinna być prawidłowa orientacja budynku w tym przypadku kierunek północny od wjazdu, a południowy od ogrodu. Odchylenia w jedną lub druga stronę są jak najbardziej dopuszczalne.

  • b

    bożena

    Dodano : 02/3/2014

    czy na parterze może być podłoga bez stopni , w jednej płaszczyźnie i czy zamiast pustki nad salonem można zrobić inne pomieszczenie , czyli sufit nad salonem , czy może być tam pralnia lub łazienka? proszę o informację dziękuje

    • Administrator

      Dodano : 02/3/2014

      Tak, podłogę można bez problemu wyrównać. Można również zamknąć pustkę nad salonem, ale ze względu na ograniczone wymiary powstałego pomieszczenia może ono pełnić jedynie funkcję pomocnicze takie jak garderoba lub pralnia.

  • A

    Agnieszka

    Dodano : 09/2/2014

    Czy można w projekcie zmienić strop na Terrivę?

    • Administrator

      Dodano : 09/2/2014

      Oczywiście, zmianę tego tupu można wykonać na etapie adaptacji projektu do warunków miejscowych.

  • K

    Krzysiek

    Dodano : 09/1/2014

    Witam, czy dom można wybudować na płycie zamiast na ławach fundamentowych i czy jest to opłacalne.

    • Administrator

      Dodano : 09/1/2014

      Oczywiście można, tylko że biorąc pod uwagę koszty adaptacji projektu oraz wykonania takiej płyty będzie to rozwiązanie droższe. Głównym powodem wykonywania płyty fundamentowej są niekorzystne warunki gruntowe, np. wysoki poziom lustra wody, który uniemożliwia wykonanie tradycyjnych ścian fundamentowych na ławach. Jeśli warunki gruntowe są sprzyjające to rozwiązanie tradycyjne będzie na pewno tańsze.

  • J

    Joanna

    Dodano : 27/12/2013

    witam.. może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się, że jadalnia jest 'ciasna' ... mam działkę o szer 19,2 czy można zatem poszerzyć dom o 1m ale jedynie od strony garażu/pokoju/kuchni i jadalni? i jeszcze 'przeszkadza' mi usytuowanie kominka - jest 'za plecami' salonu i nie dostępny dla jadalni - mozna zmienić jego lokalizacje by był bardziej w salonie? bądź jakoś częściowo oddzielić kuchnię i tam go umieścić?

    • Administrator

      Dodano : 27/12/2013

      Dom można poszerzyć po tej stronie w ramach adaptacji projektu do warunków miejscowych, sugerujemy jednak powiększenie o maksymalnie 60 cm w osiach konstrukcyjnych dzięki czemu bryła uzyska symetryczność elewacji. Wydaje się, że to niewiele, ale tylko pozornie bo 60 cm będzie w zupełności wystarczające dla polepszenia funkcjonalności wnętrza. W kwestii kominka to rzeczywiście jedyne rozsądne miejsce na jego przeniesieni jest na ścianie między kuchnią a salonem.

  • O

    OLA

    Dodano : 27/11/2013

    Witam! Czy mogę prosić o szczegóły jaka cegła została użyta na elewacji oraz w środku na ścianach? Jestem posiadaczką projektu wygodny 3 ale ta cegła mnie zachwyciła.

    • Administrator

      Dodano : 27/11/2013

      Do modelu nie została wykorzystana cegła konkretnego producenta, ale gdybyśmy mieli doradzić model najbardziej zbliżony do tego co prezentują wizualizacje to proponujemy cegłę ręcznie formowaną firmy KMK Klinkier o nazwie Herbruik.

  • k

    karina

    Dodano : 20/11/2013

    Jestem zainteresowana projektem i chcę go zamówić ale jeśli w trakcie analizy dokładnego obejrzenia dokumentacji i innych czynników okaże się że ten projekt będzie nieodpowiedni to czy istnieje możliwość zwrotu projektu

    • Administrator

      Dodano : 20/11/2013

      Projekt można oddać w ciągu 10 dni od daty doręcznenia, ale dokumentacja jest zabezpieczona przed nieautoryzowanym wykorzystaniem oraz kopiowaniem specjalną plombą, której złamanie oznacza wykorzystanie projektu i uniemożliwia jego zwrot, dlatego w celu dokładnego zapoznania się z projektem zapraszamy do siedziby Pracowni. Można również wszelkiego rodzaju zapytania lub wątpliwości kierować mailowo lub telefonicznie, jesteśmy do Państwa dyspozycji.

  • M

    Michał

    Dodano : 09/11/2013

    Cześć! czy zastosowanie rekuperacji, które samo w sobie wiążę się z dodatkowymi kosztami, powoduje w tym przypadku obniżenie kosztów na niektórych etapach budowy? Chodzi mi np. o niższy koszt okien połaciowych (które w tym przypadku nie wymagają mikrowentylacji), likwidację zbędnego komina, koszty pozostałych okien i drzwi balkonowych bez mikrowentylacji. Jeśli tak, to czy zamawiając projekt wraz z projektem rekuperacji i kosztorysem, będzie on uwzględniał obniżenie w.w. kosztów?

    • Administrator

      Dodano : 09/11/2013

      Zamiana wentylacji grawitacyjnej na mechaniczną generuje wymierne oszczędności wyłącznie dzięki rezygnacji z murowania kominów i ich wykańczania ponad połacią. Koszy wywietrzników w stolarce są marginalne i raczej nie będą miały wpływu na bilans kosztów. Ogólnie nie można zakładać, że oszczędności pokryją pełen wydatek instalacji rekuperacji, będzie to jedynie jakiś procent. Oferowany kosztorys nie uwzględnia kosztów wentylacji mechanicznej.

  • E

    Ev

    Dodano : 08/11/2013

    Czy jest możliwe powiększenie okna w salonie, jak w wersji 2,3 i 4 ?

    • Administrator

      Dodano : 08/11/2013

      Oczywiście można. Boczne okno zostało zmniejszone ponieważ część inwestorów miała problem z wydzieleniem miejsca na zabudowę telewizyjną. Dzięki jego zwężeniu udało się takie miejsce wygospodarować na ścianie. Jeśli zatem lokalizacja telewizora zaproponowana w wersji 2,3 i 4 jest dla Państwa odpowiednia to nie widzimy przeszkody w powiększeniu bocznego okna.

  • E

    Elwira

    Dodano : 03/9/2013

    Witam,mam pytanie do projektantów . Dla mnie brakuje w tym pięknym projekcie łazienki przy sypialni, w związku z tym czy możliwa byłaby zmiana polegająca na wydłużeniu domu o przestrzeń 1 miejsca garażowego i wygospodarowaniu tam garderoby i ewentualnie pralni - pozostawienie 2-giego (pojedynczego) miejsca garażowego lub wydłużenie do 2-ch i wykonanie wjazdu jak w domu z charakterem 4 czyli od wejścia do domu - i czy nie zaburzy to proporcji budynku? 2. Czy możliwe jest zrobienie z pralni i garderoby przy sypialni - łazienki tak jak w domu z charakterem 4. 3. Czy możliwe jest poszerzenie antresoli ale nie likwidacja w celu zrobienia tam kącika bibliotecznego lub sportowego?

    • Administrator

      Dodano : 03/9/2013

      Na łazienkę rodziców można przeznaczyć garderobę i pralnię przy sypialni. Pralnię można przenieść na parter tworząc niewielką strefę gospodarczą za garażem wysuwając dodatkowo jego bryłę o ok.1,5m. Poszerzenie antresoli jest możliwe, ale pozostawianie wąskiego otworu nad salonem traci sens, dlatego jeśli planuje Pani włączenie dodatkowej funkcji do sypialni rodziców lepiej rozważać zupełną likwidację pustki.

  • A

    Ania

    Dodano : 22/8/2013

    Budujem dom z Charakterem 1 i właśnie jestem na etapie zamawiania stolarki okiennej w MS okna. Wykonują okna o wysokości 2,55, problem mają jednak z oknami otwieralno-uchylnymi o szerokości 1,2 - max. szerokość takiego okna w ich wykonaniu to 1,1.

  • J

    Justyna

    Dodano : 19/8/2013

    Budujemy z charakterem 1. Niestety zaden producent nie realizuje okien plastikowych z okleina drewniana w wysokosci 2,55. Zdecydowalismy sie na aluminium, problem w tym, ze szare okna zaburzaja koncepcje kolorystyczna elewacji. Zastanawiamy sie nad jej odwroceniem i uzyciem zamiast klinkieru termodrewna. Czy to dobry pomysl?

    • Administrator

      Dodano : 19/8/2013

      Rzeczywiście nie wszyscy producenci w technologii PCV podejmują się wykonania niestandardowych wymiarów, ale są również tacy którzy to robią, proszę spróbować w firmie MS okna lub Internormie, w tej ostatniej realizują okna drewniano-aluminiowe dowolnych rozmiarów z drewnopodobną nakładką. Nie widzimy problemu natury estetycznej ze zmianą płytki klinkierowej na inny materiał, tutaj chodzi przede wszystkim o zachowanie podziałów płaszczyzn elewacji poprzez zróżnicowanie wykończenia.

  • M

    Michał

    Dodano : 08/8/2013

    Witam mam takie pytanie czy jest możliwość zrobienia w tym projekcie podpiwniczenia??

    • Administrator

      Dodano : 08/8/2013

      Podpiwniczyć można każdy budynek, również ten, pod warunkiem, że pozwalają na to warunki gruntowe. Dlatego decyzję o ewentualnym doprojektowaniu piwnicy należy podejmować po wykonaniu badań określających nośność podłoża i poziom wody gruntowej. W przypadku projektów typowych doprojektowanie piwnicy jest najczęściej wykonywane przez lokalnych architektów w ramach adaptacji projektu do warunków miejscowych.

  • M

    Monika

    Dodano : 22/7/2013

    Czy do tego projektu będą pasowały krecone schody?

    • Administrator

      Dodano : 22/7/2013

      Nie widzę problemu wizualnego czy estetycznego, ale schody kręcone wykonuje się zazwyczaj ze względu na brak możliwości usytuowania bardziej praktycznej konstrukcji. Takie schody są po prostu mało funkcjonalne i niewygodne.

  • L

    LESZEK

    Dodano : 15/7/2013

    Kupiłem projekt "Dom z Charakterem 1" i zaczynam teraz go analizować. Stąd kilka pytań: 1. czy zamiast bloczka silikatowego do budowy ścian zewnętrznych można by użyć pustaka cermicznego np. Porotherm ?? 2. czy możliwa byłaby inna lokalizacja kominka w salonie niż proponowana w projekcie ?? 3. czy dosponujecie jakimiś zdjęciami z realizacji "DzCH1" ??

    • Administrator

      Dodano : 15/7/2013

      1. Tak można, pustak ceramiczny ma podobne właściwości fizyczne co bloczek silikatowy, w tym najważniejszy dla konstrukcji budynku parametr wytrzymałości na ściskanie. Zarówno silikaty jak i pustaki mają ten parametr w przedziale 10-15 MPa.<br /> 2. To zależy gdzie, zazwyczaj możliwość usytuowania kominka ogranicza nam lokalizacja komina dymowego, który ze względu na normy prawa budowlanego musi mieć odpowiednią wysokość w stosunku do ewentualnych przeszkód występujących na dachu, dlatego im kominek jest usytuowany bliżej kalenicy domu tym lepiej.<br /> 3. W tej chwili jeszcze nie, ale jest to popularna wersja dlatego przypuszczamy, że takie zdjęcia pojawią się w dziale realizacje już wkrótce.

  • K

    Kaśka

    Dodano : 14/7/2013

    Czy ściana z szyb zapewni szczelność akustyczną sypialni przed hałasami z salonu? Czy postawienie na antresoli zamiast ściany z szyb ściany murowanej będzie wyglądać dobrze?

    • Administrator

      Dodano : 14/7/2013

      Szklana ściana nie jest w stanie w pełni odizolować akustycznie sypialnię od salonu, dlatego wybór takiego rozwiązania jest w dużej mierze uzależniony od trybu życia przyszłych mieszkańców. Na pewno odradzamy zabudowanie antresoli pełną ścianą, jeśli chcą Państwo oddzielić sypialnię należy przedłużyć ścianę na osi budynku pozostawiając antresolę otwartą jako komunikację.

  • M

    Maja

    Dodano : 11/7/2013

    Zaczelam budowe domu z charakterem 1 - planuje zamowic okna, i wewnetrzne przeszklenia. Czy mozecie mi przeslac namiary na firme, ktora wykonuje i montuje takie okna? Dziekuje

    • Administrator

      Dodano : 11/7/2013

      Producenci poszczególnych elementów wykończeniowych są opisani na rysunkach elewacyjnych, proszę zajrzeć do dokumentacji, tam znajdzie Pani wszystkie niezbędne informacje.

  • E

    Emilia

    Dodano : 25/5/2013

    Witam jakiej firmy jest ta lampa w salonie? Buduję wasz dom z charakterem 4 a ta lampa jest super. Niestety nie mogę nigdzie takiej znaleźć. Pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 25/5/2013

      Podobne geometryczne lampy odnajdzie Pani w ofercie włoskiej manufaktury Murano Due lub Foscarini, niestety jak wszystkie ładne przedmioty są drogie.

  • N

    Natalia

    Dodano : 01/5/2013

    Czy istnieje możliwość poszerzenia górnej łazienki kosztem sąsiadującego pokoju oraz zamiany miejscami garderoby z pralnią( obawiam się że w obecnym ustawieniu nie zmieści się pod oknem większa wanna- z uwagi na drzwi do pralni)

    • Administrator

      Dodano : 01/5/2013

      Poszerzenie górnej łazienki jest możliwe, ale kłopotliwe ze względu na lokalizacje ściany nośnej i komina co wymusza adaptację konstrukcji budynku. Zamiana pomieszczeń pralni i garderoby również jest możliwa, ale mało funkcjonalna. Garderoba ze względu na konieczność usytuowania wysokich szaf ubraniowych powinna być pomieszczeniem wyższym, pralnia jako funkcja pomocnicza i okresowa może być zlokalizowana w niższym pomieszczeniu pod skosem. W kwestii wanny drzwi nie powinny stanowić problemu ponieważ od ściany dysponujemy wymiarem 104 cm, czyli w zupełności wystarczającym na ustawienie szerokiej wanny. Jeśli natomiast planuje Pani wannę narożną to również się zmieści, ale od strony pokoju.

  • P

    Paweł

    Dodano : 22/4/2013

    Witam, na wstępie chciałbym pogratulować najlepszej strony internetowej z projektami gotowymi naprawdę szacunek. Bardzo podobają mi się rozwiązania projektu z charakterem 1. Posiadam dużą działkę z wjazdem od północy i obawiam się, że dom nie będzie wyglądał okazale z uwagi na dość wąską część frontową. Czy istnieje możliwość poszerzenia budynku, ewentualnie przeniesienia garażu na wschodnią ścianę?

    • Administrator

      Dodano : 22/4/2013

      Ten projekt z założenia posiada kompaktową formę i jest to jego zdecydowaną zaletą, a nie wadą. To w jaki sposób będzie się prezentował na dużej działce jest kwestią Pańskiego subiektywnego odbioru. Oczywiście można przesunąć garaż na lewą stronę, ale jeśli działka jest naprawdę duża to taki zabieg raczej nie zniweluje u Pana tego wrażenia bo jest to po prostu średniej wielkości dom. Może Pan rozważyć wybór tego projektu w wersji o układzie horyzontalnym czyli "Z Charakterem 4"

  • a

    aska

    Dodano : 16/4/2013

    widzę, że w tym projekcie zostało zmienione okno w salonie. jaki ma ono wymiar?

    • Administrator

      Dodano : 16/4/2013

      Boczne ma wymiar 240x225cm, a tylne przez redukcję górnego naświetla 330x255 cm

  • P

    Paweł

    Dodano : 11/4/2013

    Witam, ten projekt domu kwalifikuje go do uzyskania dopłaty do budowy domów niskoenergetycznych, ewentualnie jakie zmiany należało by przeprowadzić aby spełniał wymagania.

    • Administrator

      Dodano : 11/4/2013

      Obecnie wspólnie z firmą BuildDesk pracujemy nad przygotowaniem oferty projektów z dopłatą w kategorii NF40, NF15 nie planujemy. Oferta będzie obejmowała pakiet projektu podstawowego + projekt wentylacji mechanicznej oraz audyt informacyjny dla projektantów adaptujących jakie zmiany należy dokonać aby spełnić warunki programu dopłat. Oferta projektów z pakietem powinna pojawić się na naszej stronie jeszcze przed wakacjami. Jeśli będzie wiadomo coś więcej na ten temat będziemy informować na bieżąco poprzez profil facebook-owy.

  • K

    Kamil

    Dodano : 19/2/2013

    W takim razie czekam z niecierpliwością na kolejne nowości w Państwa ofercie, pozdrawiam!

  • K

    Kamil

    Dodano : 18/2/2013

    Witam serdecznie, czy macie w planach przygotowanie kolejnego projektu z rodziny "z charakterem", tyle że większego, bardziej przestronnego i o większej powierzchni użytkowej? Serdecznie pozdrawiam.

    • Administrator

      Dodano : 18/2/2013

      Rodzinę domów Z Charakterem uznajemy za zamkniętą. W założeniu ten dom powinien być kompaktowy o średniej powierzchni użytkowej. Prawie 170 m2 bez garażu jakie posiada wersja pierwsza to wg nas maksymalna wartość jaką powinien posiadać tego typu projekt. Ponadto tworzenie kolejnych wersji tego samego projektu jest obciążone ryzykiem funkcjonalnej i estetycznej dewaluacji pierwowozoru, ale nie ma powodów do zmartwienia ponieważ ciągle pracujemy nad nowymi domami i planujemy otwarcie kolejnych rodzin projektowych, które mamy nadzieję będą dla Państwa równie atrakcyjne.

  • J

    Jarek

    Dodano : 14/2/2013

    Budowa takiego domu do stanu surowego otwartego, to ok.3-max 4 miesiące. Tak firma realizująca budowę przewiduje.

  • R

    Robert

    Dodano : 04/2/2013

    Witam mam pytanie jak długo trwa budowa takiego domu

  • P

    Paweł

    Dodano : 15/1/2013

    Witam, interesuje mnie ten projekt, szukam projektu na działkę szer. 19m, oraz energooszczędnego, czy oprócz rekuperacji wentylacji, możliwe jest zastosowanie płaszcza wodnego w kominku. Pozdrawiam

    • Administrator

      Dodano : 15/1/2013

      W kwestii szerokości ten projekt spełnia wymagania Pana działki. W tym domu można zastosować kominek z płaczem wodnym, ale tego typu rozwiązanie jest uzależnione wyborem kotła gazowego. Kominek z płaszczem wodnym jest racjonalny wyłącznie jako dodatkowe źródło ogrzewania w automatycznym zestawieniu z kotłem gazowym.

  • K

    Katarzyna

    Dodano : 10/1/2013

    Witam, jestem zainteresowana tym projektem oraz projektem Atrakcyjny 1. Jednak przewagą tego projektu jest to że koszt wykonania to 416 tys a koszt wykonania domu wg projektu Atrakcyjny 1 to 100tys więcej. Dlaczego różnica w cenie jest tak duża skoro metraż domów jest podobny, co tak zawyża koszt budowy domu Atrakcyjny 1? Czy rzeczywiście koszt wykonania domu z Charakterem 1 wynosi 416tys? Z góry dziękuję za odpowiedź

    • Administrator

      Dodano : 10/1/2013

      Różnica cenowa na niekorzyść Atrakcyjnego wynika z kosztów elewacji klinkierowej, droższych podwójnych okien dachowych oraz dużej witryny umieszczonej w salonie. Suma tych wydatków określa mniej więcej różnicę w koszcie realizacji. Podana przez Panią kwota realizacji domu Z Charakterem jest wartością netto, a zatem trzeba dodać jeszcze min. 8% - pod warunkiem zmawiania wszystkich materiałów przez firmy wykonawcze - co daje sumę ok. 450 tyś. Do tej kwoty należy jeszcze dodać koszty wykończenia wnętrza. Ten wydatek będzie zależny od założonego standardu. Proszę pamiętać, że koszt wykończenia podany w kosztorysie szacunkowym jest w standardzie minimalnym uwzględniającym materiały z marketu budowlanego. Jeśli planuje Pani wnętrze na wysokim poziomie trzeba założyć znacznie większy budżet na ten końcowy etap prac.

  • A

    Aneta

    Dodano : 11/12/2012

    Witam! Projekt mnie zachwycił. Mam tylko pytanie czy można zamienić położeniem jadalnię z kuchnią?

    • Administrator

      Dodano : 11/12/2012

      Taka modyfikacja jest możliwa i nie ma tutaj żadnych przeciwskazań.

  • J

    Jarek

    Dodano : 29/10/2012

    Witam 1) Czy do tego projektu można zamontować kolektory słoneczne? 2) Czy na piętrzę można tak Panów zdaniem zagospodarować miejsce aby dodać mały pokój do pracy o wielkości ok. 8-9 m2( po podłodze). Pokój miałby służyć do pracy. 3) Czy kosztorys podany na stronie, na obecną chwilę jest jak najbardziej realny do wykonania?

    • Administrator

      Dodano : 29/10/2012

      1- Tak, ale pod warunkiem zastosowania kotła gazowego, którego minimalne wymagania powierzchniowe umożliwiają lokalizację dużego zasobnika wodnego wymaganego do tego typu instalacji. W przypadku planowania kotła na paliwo stałe należy skonsultować z producentem danego kotła wymagania powierzchniowe a tym samym możliwość umieszczenia zasobnika. 2- wyłącznie jako aneks w sypialni pod warunkiem likwidacji pustki nad salonem 3 - Oczywiście, kosztorys jest aktualny, ale proszę pamiętać, że podana kwota ok.450 tyś. uwzględnia 8% vat a zatem sytuację, w której wszystkie materiały budowlane są zamawiane przez wykonawców, ponadto kwota ta nie uwzględnia wykończenia wnętrza. Podana w kosztorysie uproszczonym wartość wykończenia jest minimalna uwzględniająca najtańsze materiały w standardzie marketu budowlanego. Koszt wykończenia wnętrza będzie zależny od oczekiwanego standardu i tutaj nie ma ograniczeń.

  • R

    Rafał

    Dodano : 28/9/2012

    Witam interesuje mnie właśnie ten projekt, chciałbym tylko zapytać czy jest możliwość zlikwidowani tych dwóch schodków do salonu tak by była jedna płaszczyzna podłogi w całym domu

    • Administrator

      Dodano : 28/9/2012

      Tak, jest to prosta modyfikacja, którą można wykonać na etapie adaptacji projektu do warunków miejscowych.

  • p

    pola

    Dodano : 12/9/2012

    Kiedy można się spodziewać wizualizacji wnętrz?

    • Administrator

      Dodano : 12/9/2012

      Już wkrótce, prosimy o cierpliwość.

  • M

    Mateusz

    Dodano : 31/8/2012

    Witam. Czy można zrobić bieg schodów tak, aby wejście do góry zaczynało się przy filarze? Interesuje mnie również możliwość wykonania podpiwniczenia i zrobienie zejścia do niego w miejscu, gdzie obecnie zaczynają się schody w projekcie. Czy takie zmiany byłyby do wykonania? Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • M

    Mateusz

    Dodano : 20/8/2012

    Witam serdecznie. Czy istnieje możliwość usunięcia pokoju za kuchnią na rzecz jej powiększenia?

    • Administrator

      Dodano : 20/8/2012

      Tak, można wykonać taką zmianę.

Dodaj opinię

© 2024 DOMY Z WIZJĄ Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja:Tworzenie stron internetowych - Jellinek